خبرگزاری آلمان:

زیمنس و مپنا با قراردادهای مهم شبکه برق ایران را مدرن می کنند

زیمنس و مپنا با قراردادهای مهم شبکه برق ایران را مدرن می کنند

زیمنس آلمان و شرکت بورسی مپنا قصد دارند از طریق قراردادهای مهم و بلند مدت، شبکه برق ایران را طی ۱۰ سال آینده مدرن کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خبرگزاری آلمان اعلام کرد شرکت زیمنس خواهان اتصال هر چه سریعتر ایران به سوئیفت شده تا بتواند مبادلات اقتصادی را هر چه بهتر پیگیری کرد.

یکی از اعضای هیات مدیره زیمنس گفت:‌بسیار امید دارم که ایران به زودی بتواند در سیستم بانکی جهانی حضور یابد.

براساس این گزارش، زیرساخت های ایران با برخورداری از 80 میلیون نفر جمعیت و منابع گسترده نفت و گاز، نیازمند سرمایه‌گذاری فراوان است و پس از توافق هسته‌ای،این کشور به بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده و آلمان می‌کوشد تا بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد.

برهمین اساس، شرکت زیمنس با همکاری با شرکت بورسی مپنا قصد دارد شبکه برق در کشور را مدرن کند. در این راستا آلمان 20 توربین گاز و ژنراتور مرتبط را در 10 سال آینده به ایران تحویل می‌دهد یا در ایران تحت لیسانس ساخته خواهند شد که ناشی از معامله‌ای میلیونی است.

حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو در اجلاس مشترک ایران و آلمان گفت: با همکاری مشترکی که ایران بعد از لغو تحریم‌ها آغاز کرده، رشد اقتصادی ایران به 8 درصد خواهد رسید.

چیت‌چیان به آلمان سفر کرده تا در زمینه آب، برق، انتقال نوآوری، فناوری و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه انرژی، تفاهم‌نامه‌هایی با‌ مقامات آلمانی امضا کند.

جو کازر مدیرعامل شرکت زیمنس هم در دیدار با عباسعلی علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا، گفت: قراردادهای مهم به همکاری‌های دراز مدت میان طرفین منجر شد.

این شرکت آلمانی اوایل سال جاری و پس از توافق هسته‌ای، نخستین شرکت مهم آلمانی بود که برای برقراری رابطه اقتصادی با ایران تفاهمنامه تجاری امضا کرد. با این حال برای از سرگیری روابط بازرگانی ایران با غرب باید بانکهای این کشور به وام دهندگان در خارج  برای انتقال پرداخت و اعتبارات اسنادی متصل شوند که نیازمند بر قراری سوئیفت است.

فولکر ترایر رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) معتقد است افزایش صادرات به ایران می‌تواند به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در آلمان منجر شود.

وی گفت :چیت چیان با تیم اقتصادی متشکل از 80 تن از سران اقتصادی به آلمان آمد و از وی با آغوش باز استقبال شد.بخش اقتصادی آلمان بسیار تمایل دارد تا با توجه به پیشینه خوب در روابط 2 کشور، همکاری با ایران را از سر گیرد.

آلمان سال ها مهمترین شریک تجاری ایران بود. حجم مبادلات اقتصادی میان 2 کشور در سال 2005، تا حدود 5 میلیارد یورو برآورد می‌شد اما در سال 2015 و در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران این رقم به حدود نصف کاهش یافت.

انتهای‌پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا