شرکت مخابراتی ام‌. تی. ‌ان بورس نیجریه را هدف قرار داد

شرکت مخابراتی ام‌. تی. ‌ان بورس نیجریه را هدف قرار داد

شرکت مخابراتی MTN که یکی از شرکت های مخابراتی فعال در آفریقای جنوبی است، تصمیم دارد سهام شعبه نیجریه خود را وارد بورس این کشور کند.

 

 

شرکت مخابراتی MTN که به M Cell معروف است، سهام خود را وارد بورس نیجریه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت مخابراتی MTN که یکی از شرکت های مخابراتی فعال در آفریقای جنوبی است، تصمیم دارد سهام شعبه نیجریه خود را وارد بورس این کشور کند.

بر اساس این گزارش ، MTN یک شرکت ارتباطاتی راه دور چند ملیتی است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس گردید و در حال حاضر در ۲۱ کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد. گروه‌ام. تی. ان در بورس اوراق بهادار جی.اس.ئی (JSE) با کد سهام "MTN" فعالیت می کند.

ام. تی. ان. آفریقای جنوبی در دو زمینۀ تلفن همراه ثابت و اعتباری فعالیت دارد و مجموعاً شمار مشترکین خود را در 30 سپتامبر ۲۰۰۵ به 8 میلیون و 961 هزارنفر رسانده است که از این میان 7 میلیون و 421 هزار نفر مشترکین خدمات ثابت هستند.

مدیر عامل اصلی این شرکت، فوتوما نهلیکو، در خصوص پذیرش سهام این شرکت در بورس نیجریه اظهار داشت: نمایندگی نیجریه شرکت ام. تی . ان در نظر دارد پس از حل و فصل مناقشه 3.9 میلیارد دلاری این شرکت با دولت نیجریه، مراحل عرضه سهام آغاز خواهد شد.

بر این اساس، این شرکتدر سال گذشته میلادی به دلیل عدم قطع سیم‌کارت ‌های رجیستر نشده توسط دولت نیجریه جریمه شد .

مدیرعامل این شرکت در ادامه بیان داشت: سود هر سهم تا پایان دسامبر سال 2015 میلادی به ازا هر سهم 746 سنت برآورد شده است. این در حالی است که سود هر سهم این شرکت در سال 2014 میلادی برابر با 1 دلار و 536 سنت اعلام شده بود.

شرکت ام‌. تی. ‌ان که در سال ۱۹۹۴ به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه آفریقای‌جنوبی آغاز به کار کرد، اکنون در زمینهٔ ارایهٔ سرویس مخابراتی در کلاس جهانی قرار دارد و اساس سرمایه‌گذاری خود را در کشورهای رو به توسعه قرار داده و توانسته شبکه‌های GSM را در ۱۰ کشور آفریقایی از جمله : نیجریه، کامرون، زامبیا، کنگو، اوگاندا و ساحل عاج توسعه دهد. ام‌. تی. ‌ان  همچنین در منطقهٔ خاورمیانه نیز حضور بسیار پررنگی دارد.

طبق آمار رسمی این شرکت، شمار مشترکین ام‌. تی. ‌ان نیجریه به بیش از 7 میلیون و 667 هزار نفر رسیده است که این رشد بسیار قوی ناشی از چشمگیر بودن تقاضا برای خدمات مخابراتی و ارزان بودن خط تلفن همراه در نیجریه بوده است. بزرگ‌ترین سهم بازار نیجریه که معادل 47 درصد است در اختیار ام‌. تی. ‌ان نیجریه است .

 ام‌. تی. ‌ان نیجریه همچنان در پی گسترش شبکه خود است و طی 6 ماه ۳۳۵ ایستگاه پایه جدید و 2 سوییچ جدید را به شبکه خود افزوده است. در واقع کل سود عملیات ام‌. تی. ‌ان نیجریه دوباره در همین کشور سرمایه گذاری شده است.

شرکت مخابراتی ام‌. تی. ‌ان آفریقای جنوبی در راستای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، بیش از ۵/۱ میلیارد دلار در زمینه تلفن همراه در ایران سرمایه گذاری کرده است.

این شرکت با امضاء توافقی ، ۴۹ درصد از سهام شرکت ایرانسل به ارزش ۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب برای اولین بار وارد بازار تلفن همراه خاورمیانه شد.

بیش از 75% از سرویس هایی که این شبکه به کاربران عرضه می کند برای نخستین بار در ایران ارائه شده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا