همكاری شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با میدكو

همكاری شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با میدكو

فولاد نیوز: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمیدرو) با شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) برای تجهیز ، بهره برداری و فروش محصولات معدنی زغال سنگ خمرود تفاهم نامه امضا کرد.

به گزارش«فولاد نیوز»، مهدی کرباسیان ، معاون وزیر صنعت، مبعدن و تجارت امروز در مراسم امضای این تفاهم نامه درباره ویژگی های معدن زغال سنگ خمرود، گفت: این معدن در استان کرمان شهرستان کوهبنان قرار گرفته و 38 میلیون تن ذخیره قطعی دارد.
وی ادامه داد: تاکنون کار اکتشافی روی ذخایر زغال سنگ ایران انجام نگرفته بود و ایمیدرو از نیمه سال 92 کار اکتشاف در این حوزه را آغاز کرده است.
کرباسیان از استخراج سالانه 750 هزار تن زغال سنگ از این معدن خبر داد و گفت: قرار است واحد زغال شویی نیز در کنار این معدن احداث شود که با بهره برداری از آن هزاران نفر مشغول به کار خواهند شد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو از جمله اهداف اصلی بهره برداری از این واحد را کمبود 3.4 میلیون تنی کنسانتره زغال سنگ اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود جدی کنسانتره زغال سنگ درصددیم تا این واحد شش ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: زغال سنگ خمرود قرار است نیازهای واحدهای تولید کننده فولاد زرند، راور و سایر واحد های تولید کننده فولاد کشور را تامین کند.
کرباسیان درباره اینکه برای جلوگیری از خام فروشی در معادن چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: خام فروشی هیچ گاه صفر نمی شود ، چرا که کشورهای پیشرفته ای مثل اسپانیا و برزیل همواره میزانی از منابع معدنی خود را خام می فروشند تا منافع ملی شان تامین شود.
وی افزود: مشکل اصلی ما در حوزه خام فروشی این است که در کشور ما هنوز میان میزان محصولی که تولید می کنیم با نیاز کشور برابری وجود ندارد.
کرباسیان تاکید کرد: سیاست وزارت صنعت ، معدن وتجارت و ایمیدرو بر آن است تا در حوزه سنگ آهن، خام فروشی نشود.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده تا پایان سال 95 سنگ آهن ، گندله و کنسانتره بیشتری به مجموعه فولاد کشور اضافه شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو درباره ورود ماشین آلات صنعتی پیشرفته به کشور گفت: تلاش شده ماشین آلاتی با فناوری روز دنیا وارد شود که مصرف آب پائینی داشته و میزان مصرف آب را تا یک سوم کاهش دهد.
وی تصریح کرد: در فناوری های جدید تلاش شده تا مسیر سنگ آهن به کوره کوتاه شده و این خود موجب می شود تا هزینه تمام شده کاهش یابد.
کرباسیان افزود: مذاکراتی که هفته قبل میان روسای هیئت های اروپایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در اتریش انجام شد، قرار شد هر کشوری که علاقمند به سرمایه گذاری معدنی با ایران است فناوری های جدید خود را نیز وارد کند.
وی همچنین خبر از ورود یک شرکت معتبر آلمانی در هشت ماه آینده به ایران خبر داد و گفت: این شرکت قرار است در حوزه فولاد در ایران سرمایه گذاری کند.
کرباسیان ادامه داد: قرار است یک هیئت اتریشی شهریور امسال برای سرمایه گذاری در حوزه معدنی به تهران سفر کند.
در ادامه این مراسم ، رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به تغییر رویکرد مدیریت در حوزه ایمیدرو اشاره کرد و افزود: دو سالی است رویکرد جدید ایمیدرو با سه محور اکتشاف ، مشارکت با بخش خصوصی و تعامل قانونمند میان دولت و بخش خصوصی شکل جدیدی به خود گرفته است.
علی اصغر پورمند افزود: با تعاملی که میان ایمیدرو و دولت شکل گرفته، قرار است سرمایه گذار خصوصی بیشتری وارد حوزه معادن شود.
وی تاکید کرد: در حوزه معادن ذخایر خوبی موجود است ، اما به لحاظ آماده سازی و اکتشاف شرایط خوبی نداریم و با همکاری ایمیدرو مقرر شده این کار با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا