رویترز:

کره جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش می‌دهد

کره جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش می‌دهد

کره جنوبی قصد دارد واردات نفت خود از ایران به ویژه میعانات را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کره جنوبی قصد دارد برای برآورده کردن تقاضای روزافزون نفت خود، واردات نفت خود از ایران به ویژه میعانات را افزایش دهد.

پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان همچنین بزرگترین خریدار میعانات در جهان است. بازگشت ایران همچنین به رفع کمبود عرضه میعانات سبک در بازار تحت سلطه قطر کمک خواهد کرد.

وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد: ما واردات نفت و گاز طبیعی از ایران به ویژه میعانات را افزایش خواهیم داد.

ایران در حال حاضر روزانه 100 هزار بشکه نفت به کره جنوبی یکی از مشتریان اصلی خود صادر می‌کند و امیدوار است که این رقم را تا پایان 2016 دو برابر کند.

کره جنوبی پس از لغو تحریمها واردات نفت خود از ایران را در ماه ژانویه سه برابر کرده اما همچنان این میزان کمتر از سطوح قبل از تحریمها است.

وزارت بازرگانی کره جنوبی اعلام کرد: دو کشور برای تسهیل تجارت نفت و میعانات بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت اس کی انرژی کره جنوبی و هیوندای اویل بانک یک سیستم پرداخت ایجاد خواهند کرد.

انتظار می‌رود تقاضای میعانات کره جنوبی امسال به دلیل شروع فعالیت هیوندای اویل بانک در یک اسپلیتر جدید، افزایش پیدا کند.

سخنگوی شرکت پتروشیمی "منوها توتال" کره جنوبی که یک خریدار دیگر میعانات در این کشور است گفت: در حال بررسی از سر گیری خرید میعانات ایران از ماه آوریل است.

وی افزود: این شرکت قبل از امضای قرارداد بررسی خواهد کرد که آیا میعانات ایران با ایران کارخانه سازگار است یا خیر.

وزارت بازرگانی کره جنوبی اعلام کرد: همچنین انتظار میرود کره جنوبی یادداشت تفاهمی را با ایران برای اجازه انبار نفت در این کشور امضا کند.

براساس گزارش وبسایت شرکت ملی نفت کره جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در حال حاضر 9 تاسیسات ذخیره سازی نفت خام در اختیار دارد که قادر به نگهداری 146 میلیون بشکه نفت هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا