مدیرعامل سازمان صنایع کوچک خبر داد:

واگذاری زمین در ۷۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور به سرمایه‌گذاران

واگذاری زمین در ۷۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور به سرمایه‌گذاران

همدان- معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در ۷۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری زمین به سرمایه گذاران هستیم.

علی یزدانی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح فاز دو تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی همدان با بیان اینکه این شهرک صنعتی یکی از ۱۰۰ شهرک تقاضا محور کشور در بین ۹۶۰ شهرک و نواحی صنعتی است، اظهار داشت: استقبال سرمایه گذاران از شهرک صنعتی بوعلی بالا بوده و در واقع زمینی باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی همدان با اعتبار بیش از دو و نیم میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: ظرفیت اسمی این تصفیه خانه از ۸۰۰ متر مکعب به هزار و ۲۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و حرکتی در راستای سلامت محیط و ارتقای شاخص های زیست محیطی است.

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی کشور در ادامه سخنان خود گفت: پسآب این تصفیه خانه برای آب مورد نیاز مجموعه شهرک استفاده خواهد شد.

یزدانی با اشاره به اینکه رسالت دولت در راستای سلامت جامعه توجه به محیط زیست است، افزود: در کل کشور بیش از ۹۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که در بیش از ۷۵۰ شهرک و ناحیه آن در حال واگذاری زمین به سرمایه گذاران هستیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با یک منطقه ویژه اقتصادی در استان همدان قرار دارد، بیان کرد: خوشبختانه در بین آمار نواحی صنعتی و شهرک صنعتی به غیر از شهرک فنآوری همدان در ۲۵ شهرک صنعتی این استان در حال واگذاری زمین هستیم.

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی کشور بیان داشت: در راستای ایجاد شهرک ها و توسعه شهرک ها اقدام می کنیم.

۲۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور دارای تصفیه خانه است

یزدانی در ادامه افزود: در ۲۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور دارای تصفیه خانه هستیم که یا اجرا شده و یا در دست اجرا است که از تعداد ۲۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه خانه فاضلاب ۱۰ شهرک در استان همدان بوده است.

وی عنوان کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی ۲۰۹ شرکت خدماتی را به همت سرمایه گذاران شهرک های صنعتی تشکیل دادیم که از این طریق اختیار شهرک ها را به خود سرمایه گذاران واگذار کردیم و از این تعداد هفت شرکت خدماتی در استان همدان قرار دارد.

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی کشور در این خصوص اضافه کرد: مدیریت این شرکت ها به طور قطع در آغاز کار مشکلاتی را به همراه دارد اما این شرکت ها حتما باید بودجه یا منابعی را برای خود ببینند.

یزدانی با تاکید بر اینکه شرکت خدماتی باید به نحو مطلوب شهرک را مدیریت کند، افزود: خدمات مختلف مانند راه اندازی ایستگاه های آتشنشانی و تجهیز ایستگاه ها، مجموعه ورزشی و یا ساخت مسجد انجام شده که شرکت شهرک های صنعتی کشور نیز در راستای تقویت شاخص فرهنگی اقدام می کند و آماده کمک برای انجام برنامه های فرهنگی است.

بیش از ۸۷ هزار واحد صنعتی در کشور فعال است

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۷ هزار واحد صنعتی  در مجموعه کشور فعال است، گفت: بیش از دو میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در این تعداد واحد صنعتی اشتغال دارند که سهم استان همدان از این تعداد واحد صنعتی بیش از هزار و ۳۰۰ واحد و با اشتغال ۲۷ هزار نفر است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی کشور اظهار داشت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت در کل کشور بیش از ۹۷ هزار جواز تاسیس برای سرمایه گذاران صادر کرده که با اشتغال درج شده در جوازها بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

یزدانی سهم استان همدان از جواز ها را نزدیک به هزار و ۲۰۰ جواز تاسیس عنوان کرد و گفت: می توان به کمک تشکل های صنعتی و خود سرمایه گذاران اشتغالی بیش از اشتغال موجود در کشور فراهم ساخت.

وی به چهار چوب صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اشاره و بیان کرد: دو رسالت اصلی در شرکت پیگیری می شود که شامل استقرار واحدهای آلاینده از داخل شهرها و انتقال واحدهای صنفی در قالب شهرک های صنفی است.

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی کشور با بیان اینکه برای سال آینده استفاده از منابع خارج از شهرک های صنعتی با فرابورس و صندوق ها در برنامه قرار دارد، افزود: منابع حاصل از درون سازمان و شهرک ها را به مناطق کمتر توسعه یافته انتقال می دهیم و سال آینده سالی پربار برای شهرک های صنعتی از لحاظ جذابیت بیشتر برای سرمایه گذاران است.

۳۰۰ خوشه صنعتی در کل کشور شناسایی شده است

یزدانی به حمایت از صنایع کوچک و بنگاه های خرد اشاره و عنوان کرد: برای سرعت دادن به تشکیل خوشه های صنعتی در راستای همگرایی منابع و کاهش هزینه ها و توسعه بازار و حضور در بازار صادرات برنامه های جامع داریم.

وی با بیان اینکه پنج صندوق حمایتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، گفت: یکی از این صندوق ها صندوق حمایت از صنایع کوچک بوده که تا سه میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می کند.

معاون وزیر ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی کشور ادامه داد: ۳۰۰ خوشه صنعتی در کل کشور شناسایی شده است که شکل دهی این خوشه ها به همراه عاملان خوشه ها موجب توسعه صنعتی خوشه ها شده و حمایت های مختلف از این خوشه ها انجام می شود.

یزدانی گفت: ۱۸ خوشه صنعتی نیز در استان همدان مطالعه شده است که خوشه کردآباد، مبل و منبت ملایر و سفال لالجین از خوشه های فعال هستند. خوشه های صنعتی از بنگاه های کوچک تشکیل شده‌اند و متناسب با نیاز از طریق صندوق کار آفرینی به آنها کمک می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا