پیش بینی تثبیت و کاهش نرخ ارز درسال آینده

پیش بینی تثبیت و کاهش نرخ ارز درسال آینده

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران پیش بینی کرد سال آینده با توجه به ورود ارز به کشور، نرخ آن نه تنها با افزایش مواجه نشود، بلکه روند کاهشی نیز داشته باشد.

به گزارش نامه نیوز،«سیدکمال سیدعلی» عصر چهارشنبه در همایش «دورنمای اقتصادی ایران در سال 95»، سیاست ایجاد بازار ارز برای یکی یا دو سال آینده را مناسب ندانست و گفت: ابتدا باید یکسان سازی نرخ ارز صورت گیرد و سپس به دنبال ایجاد بازار ارزی بود.

سیدعلی تاکید کرد: روند نرخ ارز و تورم باید روند مشخص و روشنی داشته باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران به کاهش حدود 70 درصدی قیمت نفت در دوسال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون درآمد نفتی کشور به کمتر از 20 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: در کشورهایی که شرایط ایران از نظر اتکا به درآمد نفتی را داشته اند، کاهش قیمت نفت منجر به پایین آمدن ارزش پول ملی شده است.

وی به کاهش ارزش پول ملی روسیه به میزان 60 و نروژ 20 درصد اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در کشور ما با توجه به 2.5 برابر شدن حجم نقدینگی و شرایط تورمی، ارزش پولی(ریال) تقویت شده است.

سیدعلی همچنین گفت: در سال 2006 حدود 30 میلیارد دلار فاینانس(تامین مالی) داشته ایم افزود: این رقم اکنون به سه تا چهار میلیارد دلار رسیده است.
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا