مرکز تحقیقات و مرجع تخصصی فرش ماشینی کشور در کاشان راه اندازی شد

مرکز تحقیقات و مرجع تخصصی فرش ماشینی کشور در کاشان راه اندازی شد

کاشان- ایرنا- مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان مرجع تخصصی صنعت فرش ماشینی ایران با حضور مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت در کاشان راه اندازی شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، این مرکز در فضایی به وسعت 350 مترمربع در دو طبقه شامل فضای اداری و دو سالن آزمایشگاهی به مساحت 300 مترمربع احداث شده است.
همچنین با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه فرش کشور در سومین همایش ملی فرش ماشینی از استاد اکبر لاجوردیان بنیانگذار و از پیشکسوتان صنعت فرش ماشینی ایران تجلیل شد.
رونمایی از کتاب فرش ماشینی حاوی تاریخچه صنعت فرش ماشینی کشور نوشته منصور دیاری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و تجلیل از صادرکنندگان نمونه ملی و استانی فرش ماشینی کاشان از دیگر برنامه های این همایش بود.
شهرستان کاشان با دارا بودن حدود دو هزار واحد صنعتی یکی از قطب های صنعتی کشور است، در هفت ماه نخست امسال بیش از 92 میلیون دلار و 47 نوع محصول توسط 116 شرکت تولیدی از گمرک کاشان صادر شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این همایش گفت: بیش از 70 درصد تولید فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان است و این شهرستان ظرفیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد.
حمیدرضا مومنیان افزود: دانشگاه آزاد و دانشگاه کاشان، تشکل های صنفی و اتاق بازرگانی این شهرستان به عنوان یکی از پنج اتاق بازرگانی برتر کشور، انجمن تشکل های علمی، صنایع دستی و گردشگری از جمله ظرفیت های ارزشمند این منطقه هستند.
نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی تا سیزدهم اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برپاست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا