عضو اتاق تهران:

شرایط پسابرجام و دسترسی به برخی منابع نوید بخش آینده ای خوب در اقتصاد است

شرایط پسابرجام و دسترسی به برخی منابع نوید بخش آینده ای خوب در اقتصاد است

عضو اتاق بارزگانی تهران گفت: شرایط پسابرجام موجب شد تا شاهد وضعیت خوبی شویم و شوک مثبت تقاضای خارجی، کاهش هزینه مبادلات مالی و دسترسی به برخی منابع نوید بخش آینده ای خوب در اقتصاد است.

یحیی آل اسحاق عصر چهارشنبه در همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 95 در هتل پارسیان آزادی افزود: دولت بر صنایع پتروشیمی، فولاد و خودرو سازی تکیه دارد و در سفر اروپایی رئیس جمهوری تمامی تمرکز بر توسعه و رونق این صنایع قرار گرفت، در حالی که مشکل اصلی کشور واحدهای صنعتی متوسط است که بخش بزرگی از اشتغال را تشکیل می دهند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اضافه کرد: 60 تا 70 درصد تسهیلات بانکی به واحد های بزرگ اختصاص دارد، در حالی که تمامی فشارهای بیمه ای و تعزیراتی بر واحد های متوسط اعمال می شود.
آل اسحاق ضمن تاکید براینکه تمامی 24بند اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود، گفت: براساس سیاست اقتصاد مقاومتی برنامه واردات در مسیر صادرات باید قرار گیرد و تمامی اینها نیازمند رعایت اصول است.
وی خاطر نشان کرد: لزوم افزایش ظرفیت بخش خصوصی مورد تاکید است، اما واقعیت اینکه چنانچه برخی مسائل اساسی مراعات نشود، کاری ازپیش نمی رود.
آل اسحاق افزود : شرایط امروز اقتصادی در زمینه تولید داخلی، فناوری، منابع، بازار و نیروی انسانی است به گونه ای که باید واحد های تولیدی کشور با واحد های مشابه خود در سطح منطقه و جهان شریک شوند.
به گفته وی، 80 درصد از موفقیت صادرات کشور به میزان تسلط شرکت ها بر بازار، بستگی دارد، بنابراین باید در داخل کشور شرکت ها و تشکل های بازار یابی در سطح استاندارد جهانی شکل بگیرد یا حتی با شرکت های بین المللی بازار یابی شریک شده و از منابع و تجربیات آنها استفاده شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است : دانشگاهها باید متخصصان بازار یابی ومسلط به منابع روز را تربیت کنند و اقتصاد باشعار و با موافقت نامه های سیاسی سامان پیدا نمی کند، بلکه حل مشکلات اقتصادی مانند بیکاری، رکود، فساد ، نیاز به همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی و تمامی ارکان تاثیر گذار در اقتصاد دارد.
آل اسحاق ضمن تاکید براینکه برخورد سیاسی با اقتصاد سم مهلک است، گفت: 24 ماده اقتصاد مقاومتی باید به عنوان خطوط قرمز اقتصاد تعیین شود و چنانچه کسی در زمینه عدم موفقیت آن گام برداشت، لازم است با آن برخورد شود.
آمار صادرات غیرنفتی (کالا و میعانات گازی) در 9 ماهه (منتهی به آذر) 1394 نشان داد که ارزش این بخش 32 میلیارد و 31 میلیون دلار بود و نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش 11 درصدی را نشان می دهد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا