در پیامی به همایش روز ملی آب؛

رئیس جمهوری: دولت بهبود مدیریت مصرف آب را با جدیت در دستور کار دارد

رئیس جمهوری: دولت بهبود مدیریت مصرف آب را با جدیت در دستور کار دارد

رئیس جمهوری در پیامی به همایش «روز ملی آب» تاکید کرد که دولت همچنان با جدیت، بهبود مدیریت مصرف آب در کشور را در دستور کار خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در همایش بزرگداشت «روز ملی آب» در در محل اتاق بازرگانی صنایع، معان و کشاورزی ایران توسط محسن جلال پور رئیس اتاق خوانده شد، به شرح زیر است:
در آستانه فرا رسیدن بهار فصل تحول و شکوفایی، زیبایی های بی بدیل طبیعت، بزرگداشت روز ملی آب با حضور متخصصان این حوزه تلاشی ارزنده و فرصتی مغتنم برای پرداختن به یکی از چالش های اساسی در سطح ملی است.
آب، آبروی زمین و جان مایع حیات است. به تعبیر دقیق و روشن کلام وحی «و جعلنا ان الما کل شی حی» و در کارگاه خلقت آب، بن مایه آفرینش انسان و دیگر مخلوقات است.
بحران آب واقعیتی است که زندگی انسان معاصر را بویژه در خاورمیانه و از جمله ایران تحت تاثیر قرار داده است.
بشر امروز در مواجه با این عنصر حیات بخش، راه افراط پیموده و با نگرش های سطحی و خودخواهانه در این عرصه، نگرانی های جدی بوجود آورده است.
دولت تدبیر وامید برای مدیریت این بحران، از ابتدا فعالیت های عملی خود را از جمله با تشکیل «کمیته نجات» دریاچه ارومیه آغاز کرد و سپس با فعال سازی شورای عالی آب، تصمیم های اساسی برای حل مشکل آب های زیرزمینی و رفع کم آبی برخی از رودخانه های کشور از جمله زاینده رود اتخاذ کرد.
ورود دولت به مسائلی همچنون حفظ حقوق بین المللی آبی کشور وسرمایه گذاری در ماموریت فراموش شده مهار آب های مرزی، از نتایج ملموس توجه به امر مهار، ذخیره و مصرف آب بویژه برای مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته کشور است.
در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، دولت همچنان با جدیت بهبود مدیریت مصرف آب در کشور را در دستور کار خود دارد و این اراده در مفاد لایحه برنامه ششم توسعه و اقدامات جاری دولت متجلی است.
بر این باروم که تحقق برنامه های دولت برای مدریت بحران آب بعلت فرابخشی و فرازمانی بودن آن و نیز آثاری که بر پیکره اقتصاد، اجتماع و محیط زیست و حتی امنیت کشور دارد، بدون مشارکت موثر همه بخش های نتیجه بخش و منشا اثر نخواهد بود.
انتظار دارم همه دستگاه های مسئول و بخش خصوصی ایده ها و راهکارهای خود را برای اجرای مناسب و موفق طرح تعادل بخشی آب زیرزمینی و ارتقا بهره وری آب ارائه کنند. دولت نیز با همه توان آماده حمایت از بهره برداری از ظرفیت های موجود در این امر مهم است.
در پایان، از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این نشست ارزشمند تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم حاصل آن شکل گیری گفتمانی موثر حول بحران فراگیر آب و اهتمام بیشتر همگان در کاستن از دامنه این بحران بزرگ باشد.
حسن روحانی
رئیس جمهور اسلامی ایران
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا