هم زمان با آغاز تعطیلات سال نو انجام می‌شود

آزادراه قزوین - رشت یک گام دیگر تا تکمیل نهایی

آزادراه قزوین - رشت یک گام دیگر تا تکمیل نهایی

همزمان با تعطیلات سال نو، باند اول قطعه یک آزادراه منجیل-رودبار زیر بار عبور خودروها می‌رود.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با اعلام خبر بالا گفت: با توجه به اینکه قطعه اول این پروژه در مسیر گلوگاهی آزادراه قزوین-رشت واقع شده، تلاش شبانه روزی بر این است تا به مناسبت آغاز سال نو باند اول این مسیر زیرعبور قرار گیرد.

قطعه اول این آزادراه که طولی 3.2 کیلومتری دارد، تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 56 درصد پیشرفت ریالی را پشت سر گذاشته است.

نورزاد، مسیر‌های منتهی به شمال کشور را به دلیل ترافیک عبوری بالا از اولویت های شرکت ساخت و توسعه دانست و گفت: کوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است، تنها در همین مسیر حدود 3.2 کیلومتر قطعه اول آزادراه منجیل-رودبار 3 هزار متر تونل وجود دارد که خوشبختانه تا کنون حفاری 90 درصد این تونل ها انجام شده است.

وی برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای اتمام قطعه یک این آزادراه را 180 میلیارد تومان عنوان کرد که تا کنون 90 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: 125 کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل 31 کیلومتر حدفاصل امام زاده هاشم تا شمال رودبار و 93 کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی 11 کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این 11 کیلومتر به طول 3/2 کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث 2 دستگاه شیب راهه و 2 دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود 200 متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا