روند نزولی طلای جهانی ادامه یافت

روند نزولی طلای جهانی ادامه یافت

طلا در بازار جهانی بدنبال بهبود بازارهای سهام و دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد اُفت کرد و به 1226.56 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 0.5 درصد کاهش یافته بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل حدود 0.2 درصد کاهش یافت و به 1228.20 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان معاملات روز سه شنبه 3.60 دلار یا 0.3 درصد کاهش یافته بود و در 1230.80 دلار بسته شد.

طلا روز دوشنبه که آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا سرمایه گذاران را مایوس کرد و چین اجرای تدابیر محرک اقتصادی بیشتر برای احیای نرخ رشد ضعیف را اعلام کرد و در نتیجه تقاضا برای داراییهای امن افزایش یافت، صعود کرد و ماه فوریه را با بیش از 10 درصد رشد که بزرگترین رشد ماهانه در چهار سال گذشته بود به پایان برد. اما این فلز زرد روز سه شنبه پس از آماری که بهبود بخش تجاری آمریکا را نشان داد رشد قیمت روز گذشته را از دست داد.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند اگر روند صعودی بازارهای سهام در ادامه معاملات روز چهارشنبه ادامه پیدا کند طلا با فشار فروش بیشتری روبرو خواهد شد. بازارهای سهام جهان روز سه شنبه در سطح بالاتری قرار گرفتند. قیمت نفت خام هم با افزایش روبرو شد و به بالای 34 دلار در هر بشکه صعود کرد. شاخص دلار آمریکا هم اندکی بالاتر ایستاد. حرکت قیمت روزانه نفت خام همچنان تاثیر قابل توجهی بر حرکت قیمت روزانه در بازارهای سهام جهان دارد.

امسال طلا به دلیل ریزش بازارهای سهام جهان و نفت، ضعف اقتصادی نگران کننده چین و اروپا و سیاستهای تسهیل پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان و احتمال به تاخیر افتادن روند تحکیم سیاست پولی در آمریکا که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان دارایی امن را احیا کرده، حدود 15 درصد رشد قیمت داشته است و یکی از دارایی‌های دارای بهترین عملکرد لقب گرفته است.

ورود بیشتر طلا به صندوقهای سرمایه گذاری نشانه تقاضای بالای سرمایه گذاران برای طلاست. در همین راستا دارایی‌های صندوق SPDR Gold Shares که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس با پشتوانه طلاست روز دوشنبه حدود 15 تن افزایش یافت و دارایی‌های این صندوق را به بالاترین میزان از سال 2014 رساند. اگرچه نگرانیهای اقتصادی باعث شده سرمایه گذاران به سمت تمایل متمایل شوند اما افزایش قیمت این فلز زرد به تقاضای فیزیکی در میان مصرف کنندگان بزرگ آسیایی لطمه زده است. از سوی دیگر هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است با هدف کنترل تقاضا برای این فلز زرد، مجددا مالیات بر فروش جواهرات طلا را معرفی کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.06 درصد کاهش یافت و 14.82 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.1 درصد کاهش، 937.10 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.03 درصد رشد، به 515.95 دلار رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا