تاکید مسئولان کشاورزی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه

تاکید مسئولان کشاورزی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه

با توجه به اینکه شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی در کشور، بخش کشاورزی است، باید از توان سرمایه‌گذاران برای رونق هر چه بیشتر آن استفاده کرد و به گفته معاون وزیر کشاورزی باید از واردات بی‌رویه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در ایلام، محمدعلی جوادی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: همیشه از ایلام در سایر نقاط کشور به استان رشادت‌ها، حماسه و سلحشوری یاد می‎‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از حماسه هفتم اسفند ماه باید به مردم حماسه‌آفرین استان ایلام در خلق این انتخاب مبارک تبریک گفت افزود: این انتخابات بار دیگر چشم جهانیان را به سوی خلق حماسه ملت ایران خیره کرد چرا که مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای به همگان ثابت کرد که ملت ایران همواره پشتیبان نظام اسلامی خود هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: همیشه در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات مایه برکت و حرکت بوده و نباید فراموش کرد که انتخابات سال 92 با آن شور و شوق باعث شد آرامش مجددی در کشور ایجاد شود چرا که قبل از آن، سال‌های پر التهابی را پشت سر گذاشتیم.

جوادی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توانست هم التهاب‌های داخلی را کنترل کند و هم مراودات خارجی را سامان بخشد خاطرنشان کرد: تلاش تیم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هسته‌ای به سرانجام رسید و اکنون وظیفه ما در پسا برجام بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف اقتصادی از سال آینده و سال‌های بعد از آن شاهد رونق و خروج از رکود خواهیم بود که باید به سمتی برویم که مشکل اشتغال جوانان برطرف شود و ادامه حرکت در این مسیر نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم است.

جوادی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم که در سال‌های پیش رو از ثروت‌ها استفاده کنیم تا تولید در بخش کشاورزی و صادرات آنها رونق بگیرد عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش دریافتی کارکنان، باید گفت که در سال آینده کارکنان ما از متوسط کارکنان دولت کمتر نخواهند گرفت.

محمدرضا مروارید - استاندار ایلام - نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طی سنوات اخیر در تلاشیم تا استان ایلام به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: هنوز تولید ناخالص استان از بخش کشاورزی است که البته با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل تعیین شده باید اراضی آبی کشاورزی استان به 200 هزار هکتار افزایش یاید و به روش‌های نوین آبیاری مجهز شود.

استاندار ایلام یادآور شد: برای اراضی شیب‌دار و باغات نیز با منابع طبیعی استان تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفته که ترویج و توسعه باغات پسته در این راستا در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌های روشنی برای این بخش در نظر است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا