در واپسین روز هفته؛

رشد اندک شاخص کل در دومین هفته اسفند ماه

رشد اندک شاخص کل در دومین هفته اسفند ماه

در معاملات آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس با رشد اندکی مواجه شد تا پرونده دومین هفته اسفند ماه را در حالی ببندد که روز شمار رسیدن به پایان سال 94 کم کم آغاز می شود.


در معاملات آخرین روز کاری هفته، شاخص کل بورس با رشد اندکی مواجه شد تا پرونده دومین هفته اسفند ماه را در حالی ببندد که روز شمار رسیدن به پایان سال 94 کم کم آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، بازار سرمایه در روز چهارشنبه درجا زد. به این ترتیب شاخص با رشد 49 واحدی روبه‌رو شد و به 77هزار و 697 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز، سرمایه‌گذاران بیش از یک‌هزار و 956میلیون برگه و حق تقدم در بازار دست‌به‌دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 5هزار و 217میلیارد ریال بود و در 101هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در این روز، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی فجر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، س.نفت و گاز و پتروشیمی تامین دارای بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان دارای بیشترین تاثیر منفی بر مهم‌ترین متغیر بورسی بودند.

 همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته فیبر ایران،‌ کاشی سعدی، پارس دارو،‌ کشاورزی و دامپروری مگسال، محورسازان ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری بهمن و شکر شاهرود بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. بیشترین کاهش قیمت نیز در این روز متعلق به ذغال‌سنگ نگین طبس، فنرسازی خاور، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، سرمایه‌گذاری نیرو، تامین ماسه ریخته‌گری، صنایع شیمیایی فارس و سیمان شمال بود و این نمادها در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

گفتنی است در این روز سرمایه‌گذاران طولانی‌ترین صف‌های خرید را برای پارس الکتریک، مشارکت شهرداری سبزوار، ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری بهمن، تولید محورخودرو، محورسازان ایران‌خودرو و صنایع آذرآب تشکیل دادند. در مقابل نمادهای ماشین‌سازی اراک،‌ سایپا، ح.پالایش نفت تبریز، معدنی و صنعتی چادرملو، ح.کنترل خوردگی تکین‌کو، پلی‌اکریل و سفارش ساخت توسعه ملی با سنگین‌ترین صف‌های فروش به کار خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش  امروز  ایران خودرو دیزل با 229میلیون سهم در صدر بیشترین حجم معاملات قرار گرفت و پس از آن بانک پاسارگاد با معاملاتی به حجم 174 میلیون سهم و سرمایه‌گذاری رنا با معاملاتی به حجم 130میلیون سهم در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین صنایع آذرآب با معاملاتی به ارزش 415میلیارد ریال در جایگاه نخست بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت و پس از آن ایران‌خودرو با معاملاتی به ارزش 410میلیارد ریال و معامله بلوکی ایران ترانسفو با معاملاتی به ارزش 355میلیارد ریال در جایگاه‌‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا