مدیر ارشد بانک سوسیته ژنرال فرانسه: از فرصت توسعه ایران استفاده می کنیم

مدیر ارشد بانک سوسیته ژنرال فرانسه: از فرصت توسعه ایران استفاده می کنیم

مدیر بخش خاورمیانه بانک سوسیته ژنرال فرانسه (Société Générale) گفت: خواهان استفاده از فرصت توسعه ایران به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی هستیم.



به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،‌ ریشارد ساندارجی مدیر بخش خاورمیانه و تعدادی از مدیران ارشد این بانک در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن فرصت های همکاری دو کشور، آماده ایم بدون اتلاف وقت همکاری با طرف های ایرانی را دوباره آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه امکانات کارشناسی مناسب و متنوعی برای توسعه همکاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران داریم اظهار داشت: ظرفیت های زیادی در این حوزه وجود دارد که ما را بر آن داشت که بدون اتلاف وقت، برنامه های خود را عملیاتی سازیم.
مدیر بخش خاورمیانه بانک سوسیته ژنرال گفت: یکی از موضوعاتی که روشن کننده نوع همکاری های ما خواهد بود تعیین نوع بازار برای عرضه محصولات در داخل یا خارج از کشور ایران است.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: تعدادی از شرکت ها و حتی طرح های جدید ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی، تولید را برای صادرات در نظر می گیرند و در این میان صادرات منطقه ای برای پوشش نیاز کشورهای اطراف نیز جزو اهداف شرکت های ایرانی محسوب می شود.
مهدی کرباسیان به بیان امکانات کلی ایران در بخش نیروی انسانی متخصص،‌ مواد اولیه و انرژی ‌ پرداخت و گفت: با توجه به برنامه اکتشافی که از دو سال پیش آغاز کرده ایم،‌ پیش بینی ها نشان می دهد حداقل 50درصد به ذخایر 57میلیارد تنی معادن ایران افزوده خواهد شد و این امر پشتوانه مناسبی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران محسوب می شود.
کرباسیان یادآور شد: کشورهای متعددی اکنون آماده همکاری در بخش معادن ایران به ویژه حوزه اکتشاف دارند که این امر نشان می دهد طرف های فرانسوی نباید فرصت توسعه روابط با ایران را از دست بدهند.
وی گفت: با توجه به آغاز همکاری بیمه فرانسوی «کوفاس» با ایران،‌ شرایط همکاری ها برای اجرای پروژه های مختلف معدنی مهیا شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: مدل های مختلفی در حوزه معدن وجود دارد که نسبت به بخش های دیگر اقتصاد ایران شرایط آسانی دارد که از جمله می توان به تشکیل کنسرسیوم،‌ شرکت مشترک و ... اشاره کرد که این مدل ها پیشتر از سوی شرکای ایتالیایی ایران آغاز شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا