تصویب افزایش تعرفه فولاد تا پایان سال

تصویب افزایش تعرفه فولاد تا پایان سال

رییس هیات عامل ایمیدرو، از تصمیم دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد در سال ۹۵ خبرداد و اعلام کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه واردات فولاد به دولت ارائه شده است که ظرف دو هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

 

مهدی کرباسیان از تصمیم دولت برای کاهش تعرفه فولاد به منظور حمایت از تولید داخلی خبرداد و گفت: برنامه دولت این است که به منظور حمایت از صنایع داخلی و تکمیل زنجیره ارزش فولاد در داخل کشور، تعرفه‌های فولاد را برای سال آینده افزایش دهد. بر همین اساس با رایزنی‌های انجام شده، تعرفه در سال آینده افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در هفته‌های گذشته، جلسات مداومی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در حضور وزیر صنعت برگزار شده تا بهترین تصمیم را در خصوص تعرفه فولاد بگیریم، این در حالی است که جداول تعرفه نهایی شده ولی همانطور که وزیر صنعت هم اشاره داشته، باید در دولت به تصویب نهایی برسد.
وی تصریح کرد: بر این اساس، اصلاح تعرفه‌های فولاد به منظور حمایت از تولید، انجام خواهد شد و دولت هم با آن موافقت خواهد کرد، این در حالی است که با توجه به برخی تغییر قیمت‌های جهانی و برخی اقدامات حمایتی که برخی کشورها از جمله چین، برای حضور تولیدکنندگان فولاد خود در بازارهای جهانی انجام می‌دهند، همه کشورها سقف تعرفه‌های خود را برای فولاد بالا برده‌اند که بر این اساس دولت هم این روند را در دستور کار قرار داده است.
به گفته کرباسیان، باید منتظر بود که دولت در خصوص سناریوهای مختلف تعرفه‌ها تصمیم‌گیری کرد و بر این اساس هنوز نمی‌توان رقمی را در این باره اعلام کرد تا دولت مصوبه نهایی خود را صادر کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا