۲۰ صندوق برتر سال ۹۴ مشخص شدند/ بازدهی ۶۷ تا ۳۶ درصدی

۲۰ صندوق برتر سال ۹۴ مشخص شدند/ بازدهی  ۶۷ تا ۳۶ درصدی

بررسی عملکرد ۱۴۳ صندوق سرمایه گذاری با اشکال و ابعاد مختلف در عملکرد ۱۲ ماهه نشان می دهد از ۹۸ صندوق سرمایه گذاری در سهام ، ۲۰ صندوق با بازدهی ۶۷ تا ۳۶ درصدی در صدر ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی سابقه تاسیس و راه اندازی اولین صندوق های سرمایه گذاری در دنیا به سال ١٨٢٢ میلادی در کشور هلند مربوط است که در ایران هم بعد از تصویب قانون بازار در اول آذر 1384 ، نخستین صندوق های سرمایه گذاری مشترک از سال 86 راه اندازی شدند.

براساس این گزارش، این صندوق ها که در حال حاضر به 143 نوع مختلف رسیده اند، شامل صندوق سرمایه گذاری در سهام، با درآمد ثابت و مختلط بوده و به دلیل مزیت های متعددی که دارند توانسته اند بخشی از سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه ها را به خود جذب کنند.

در این میان بررسی عملکرد 12 ماهه 98 صندوق سرمایه گذاری در سهام  نشان می دهد در برابر میانگین بازدهی حدود 25 درصدی شاخص کل بورس در سال جاری، 20 صندوق با بازدهی 67 تا 36 درصدی، بهترین عملکرد را داشته اند

در صدر این گروه ، صندوق سرمایه گذاری نقش جهان (متعلق به کارگزاری اردیبهشت ایرانیان) قرار دارد که دارای بازدهی 67.5 درصدی شده و عنوان برترین و بهترین صندوق سرمایه گذاری بازار را به نام خود کرده است.

دو صندوق سرمایه گذاری پارس گستر ،کارآفرینان برتر آینده، ارزش کاوان آینده و بانک توسعه صادرات ( متعلق به کارگزاری بانک توسعه صادرات ) هم با بازدهی،  65.8 ، 60  و 50 درصد در رده های دوم تا پنجنم جای گرفته اند.

بازدهی 20 صندوق برتر برای سال جاری :


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا