قیمت مس به کف می‌رسد؟

قیمت مس به کف می‌رسد؟

فولاد نیوز: در کنار کاهش تقاضای مشتریان در بازار به دلیل فشارهای مضاعفی که کمبود مواد اولیه بر تولیدکنندگان داخلی وارد می‌سازد، قیمت‌ها نیز به کف رسیده است.

به گزارش«فولاد نیوز»، قیمت مس دیروز در بازار آزاد 700 تومان در هر کیلو ریخت که این افت قیمت به تبع ریزش بیش از 500 تومانی مس در بورس کالای ایران بوده است؛ به‌طوری که این فلز سرخ روز گذشته، با چهار هزار تن عرضه مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران راهی تالار معاملات شد. این شرکت همچنین 3500 تن مس مفتول را عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می‌توان به 20 هزار تن انواع مس کم عیار، 100 تن سولفور مولیبدن و 12 تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.
علاوه بر این، 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان در این روز به فروش رسید. همچنین 15 تن کنسانتره فلزات گرانبها و 100 تن سولفور مولیبدن از دیگر معاملات شرکت ملی صنایع مس در این روز به شمار می‌رود. بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت 16 هزار و 914 تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش 555 تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه برای این محصول 4 هزار تن بوده؛ درحالی‌که میزان تقاضا 440 تن بوده است. همچنین مفتول مس شرکت ملی مس با قیمت 17 هزار و 608 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین معامله، افت 555 تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند.
کل عرضه برای این محصول 3 هزار و 500 تن بوده است؛ درحالی‌که تقاضاکنندگان خواستار 480 تن از این محصول بوده‌اند. مفتول مس شركت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه 17 هزار و 660 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته، کاهش 555 تومانی در هر کیلو را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول 270 تن بود؛ درحالی‌که میزان تقاضا برای آن 285 تن ثبت شده است.
به این ترتیب این فلز سرخ در حال حاضر در بازار آزاد با قیمت 18‌هزار و 200 هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد و نسبت به‌روز شنبه 700 تومان در هر کیلو ریزش نرخ را تجربه کرده است. به گفته فعالان بازار از آنجا که قیمت‌ها به کف رسیده فروشنده‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر از فروش محصولات خود خودداری می‌کنند؛ مگر اینکه موعد چکشان فرا رسیده باشد یا به هر نحوی به پول آن نیاز داشته باشند.
منبع: دنیای اقتصاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا