انتقاد معاون نظارت و خزانه داری کل کشور از نبود ترازنامه در دولت

دارایی دستگاه های اجرایی با سامانه جامع اطلاعات اموال دولت روشن می شود

دارایی دستگاه های اجرایی با سامانه جامع اطلاعات اموال دولت روشن می شود

تهران- ایرنا- معاون نظارت و خزانه داری کل کشور گفت: راه اندازی سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی کشور میزان اموال دولت و قیمت آن را مشخص و تدوین ترازنامه براساس آن را میسر می کند.

«سیدرحمت الله اکرمی» عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی کشور در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: راه اندازی این سامانه در نهایت بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را محقق می سازد.
وی گفت اکنون در تعیین و ثبت نظام مدیریت دارایی های دولت با مشکل های جدی روبرویم که این سامانه بخش مهمی از این مشکل ها را برطرف می کند.
به گفته اکرمی، دارایی های دولت با سامانه جامع ثبت، ضبط، قیمتگذاری و ترازنامه دار می شود و سرانجام نشان می دهد دولت چه میزان دارایی دارد و این دارایی ها در چه نقطه ای از ترازنامه قرار می گیرد.
معاون نظارت و خزانه داری کل کشور به نبود ترازنامه در دولت اشاره کرد و بیان داشت: هزاران میلیارد ریال دارایی های دولتی در کشور وجود دارد بدون آنکه بدانیم رقم دقیق آنها چه میزان است.
به گفته وی، این سامانه در مرحله نخست دستگاه های ملی و استانی، سپس شرکت های دولتی و در نهایت نهادهای عمومی غیردولتی را زیر پوشش قرار می دهد.
اکرمی اضافه کرد: خودروهای دولتی نیز در این سامانه لحاظ می شوند.
مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی کشور امروز (سه شنبه) با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون حقوقی رئیس جمهوری، وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا