ایران در جمهوری آذربایجان دارو تولید می کند؛

وزیر تعاون: پیام آرای مردم در انتخابات «رونق اقتصادی» است

وزیر تعاون: پیام آرای مردم در انتخابات «رونق اقتصادی» است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خلق حماسه هفتم اسفند در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: پیام آرای مردم «رونق اقتصادی» بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم افتتاح بخش نیمه جامدات و مایعات شرکت فارماشیمی، افزود: پیام دیگر حضور مردم «اعتماد مردم به دولت» بود؛ بار دیگر مردم سرمایه اجتماعی خود را با همدلی و همزبانی در کنار دولت برخواسته از آرای مردم، نشان دادند.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما استفاده دائم و نه مقطعی از سرمایه اجتماعی است، گفت' باید از این پس، تغییر را در صندوق ها جست وجو کنیم. این تغییر همراه با ثبات رخ داده است زیرا ایران هم اکنون بعنوان یک جزیره ثبات در منطقه محسوب می شود.
ربیعی همچنین افزود: صندوق های رای نشان داد باید گفت وگو را از عرصه خارجی به داخل بکشانیم؛ در واقع آینده روشن تر را از نتایج صندوق می توانیم درک کنیم.
وزیر تعاون، دستاورد دیگر حماسه هفتم اسفند را همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان و تاکید کرد که امروز باید به خواست مردم پاسخ دهیم.
وی گفت: اکنون با مشکلات زیادی درخصوص بیکاری، صندوق های حمایتی و محیط زیست مواجه هستیم که باید برای حل این مشکلات تلاش شود.
وی ادامه داد: منش اخلاقی دولت در این انتخابات و پیام های صادر شده این است که باید جامعه را با اخلاق هدایت کنیم.
ربیعی افزود: همه کسانی که رای آوردند و یا نیاوردند باید با همدلی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. جامعه نیازمند آرامش و دوری از تنش است و این آرامش می تواند از خانواده، گروه های ثانویه شروع شود و به جوشش و خروش برای تولید بیشتر بیانجامد.
وی با تاکید بر اینکه باید از هر اتفاق تاریخی فرصت مثتبی برای تحول ایجاد کرد، ادامه داد: بعنوان یک کنشگر اجتاعی نیاز داریم که هر ایرانی یک تولیدگر شود و از خود بپرسیم چه نقشی در ارزش افزوده داریم.
وی، سهم بخش خصوصی در تولید دارو را 22 درصد، تولید مواد اولیه 50 درصد و پخش را 50 درصد عنوان کرد و افزود: صندوق های حمایتی مالکیت خصوصی دارند و این وظیفه انسانی است که بتوانیم مالکیت مالکان صندوق ها را نهادینه کنیم.
به گفته ربیعی، امروز شرکت های دارویی با کیفیت بالا، تولید ژنریک، جایگزینی واردات و گسترش صادرات را انجام می دهند.
وی ادامه داد: امروز در کشورهای دیگر زمینه کار تولید دارو از سوی ایران شروع شده است و اتریش از جمله این کشورهاست.

** ایران در جمهوری آذربایجان دارو تولید می کند
وی با بیان اینکه امروز می توانیم تولید دارو در کشورهای دیگر را با استانداردهای اروپایی انجام دهیم، اعلام کرد که این برنامه ماه آینده در جمهوری آذربایجان کلید می خورد.
وی همچنین به پزشکان توصیه کرد که در هنگام تجویز دارو از داروهای داخلی استفاده کنند. برخی از پزشکان همراه با توصیه داروی داخلی به بیمار اعلام می کنند که مشابه خارجی این دارو در بازار است و این مساله می تواند برای بیماران اضطراب ایجاد کند.
همچنین ربیعی در پایان این مراسم، طرح و توسعه شرکت داروسازی فارماشیمی را کلنگ زنی کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا