با ورود یک مشتری بزرگتر؛

رقبا برای ادغام با بورس لندن شاخ و شانه کشیدند

رقبا برای ادغام با بورس لندن شاخ و شانه کشیدند

دویچه آلمان که در هفته گذشته برای ادغام با بورس لندن اعلام آمادگی کرده بود این هفته با رقیب جدی و سرسختی مواجه شده است که هر لحظه ممکن است گوی و میدان را از آلمان برباید.

 

 

قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس لندن(LSE) با افزایش چشمگیری همراه شدند در حالی که دامنه رقابت برای ادغام با این بورس هر روز تنگ تر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، دویچه آلمان که در هفته گذشته برای ادغام با بورس لندن اعلام آمادگی کرده بود این هفته با رقیب جدی و سرسختی مواجه شده است که هر لحظه ممکن است گوی و میدان را از آلمان برباید.

بورس اینترکانتیننتال(ICE) آمریکا مالک بورس نیویورک برای ادغام با بورس لندن اعلام آمادگی کرده است و دعوای رقبا با یکدیگر شاخص اصلی بورس لندن را تا مرز 9 درصد افزایش داده است.

بورس لندن که برای ادغام با بورس دویچه تمامی هماهنگی ها را به سرانجام رسانده بود و با مبلغ 20 میلیارد پوند برای ادغامی 16 ساله آماده می شد هم اکنون با مشتری جدید و بزرگتری رو به رو شده است.

بورس ICE که در آتلانتا واقع است و مالک اصلی بورس نیویورک نیز محسوب می شود در ساعات اولیه روز سه شنبه بیان داشت که پیشنهاداتی را به بورس لندن برای ادغام اعلام داشته است.

این در حالی است که، بورس ICE هیچ قیمتی را برای این ادغام پیشنهاد نداده است و هنوز هیچ تصمیم رسمی برای این ادغام از سوی دو طرف صورت نگرفته است.

انتشار این خبر منجر به رشد 8.8 درصدی شاخص اصلی بورس لندن در ساعات ابتدایی معاملات شد.

اما بورس لندن اظهار داشته است که هنوز هیچ پروپوزالی از سوی بورس اینترکانتیننتال مبنی بر ادغام دریافت نکرده است و همچنان به ادامه پروسه ادغام با بورس دویچه آلمان ادامه خواهد داد.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، به نظر می رسد بورس اینترکانتیننتال در حال رایزنی با مورگان استنلی برای کشف قیمت پیشنهادی برای ادغام با بورس لندن است .

اگر بوس لندن برای ادغام با بورس دویچه آلمان مصر باشد، دویچه بورس آلمان دارنده 54.4 درصد از سهام این بازار جدید خواهد شد و بورس لندن نیز سهم 45.6 درصدی در این بازار خواهد داشت اما هیأت مدیره به صورت مساوی از دو بورس دویچه و لندن انتخاب خواهند شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا