ارومیه؛

عملیات اکتشافی ۲۰ فقره معدن سنگ آهن در آذربایجان غربی

عملیات اکتشافی ۲۰ فقره معدن سنگ آهن در آذربایجان غربی

گروه معادن >سنگ آهن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از وجود 15 فقره معدن سنگ آهن دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، اکبر طاهری معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار سازمان درباره آخرین وضعیت صنعت سنگ آهن استان اظهار کرد: بر اساس آمار، تعداد معادن سنگ آهن دارای پروانه بهره برداری در استان 15 فقره است که ذخایر شناسایی شده قطعی این تعداد حدود 7 میلیون و 630 هزار تن بوده و ذخایر احتمالی آن حدود 14 میلیون تن است.
وی با بیان این که نوع ماده معدنی سنگ آهن استان هماتیت و منیتیت است، افزود: نوع عیار در ماده معدنی هماتیت 40 تا 45 درصد و در ماده معدنی مقنتیت بالای 40 تا 60 درصد است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: علاوه بر 15 فقره معدن دارای پروانه بهره برداری، حدود 20 فقره دیگه در حال عملیات اکتشافی بوده و با مشخص شدن کمیت، کیفیت و ذخایره معادن اقدام به صدور پروانه بهره برداری خواهد شد.

به گفته وی با توجه به کاهش قیمت سنگ آهن در بازار جهانی و نداشتن فروش مناسب در بازار های داخلی بسیاری از تولید کنندگان نسبت به کاهش و تولید هااقدام کردند، افزود: از این رو سازمان به منظور جلوگیری از تعطیلی معادن و بیکاری نیروی انسانی فعال در معادن به تشکیل جلسات متعدد با حضور صاحبان صنایع معدنی، اکتشاف کنندگان و دارندگان پروانه بهره برداری و جلوگیری از رکود حاکم بر اقتصاد صنعت سنگ آهن، ایجاد ارتباط بین بهره برداران و صاحبان صنایع معدنی جهت ارائه راهکار مشخص، توازن اطلاعات فیمابین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و استفاده بهینه از پتانسیل استان جهت فعال نمودن معادن اقدام کرده است.

طاهری ادامه داد: ایجاد واحد ها، تامین نیاز واحد های مصرفی با احداث واحد های فرآوری مواد معدنی و تشکیل زنجیره تولید از اکتشاف تا مرحله فرآوری عملی برای جلوگیری از تعطیلی معادن و بیکاری معدن کاران به صورت منسجم دنبال شده است.
وی اعلام نمودندکه به تشکیل کنسرسیوم برای معادن سنگ آهن اقدام کرده که هدف از آن رفع مشکلات بهره برداران و صاحبان صنایع معدنی وفعال نمودن معادن راکد سنگ آهن و نیز احداث واحد تولید کنسانتره سنگ آهن بوده که باتوجه به ذخایر محدوده هر معدن و نیز نیاز به سرمایه گذاری فراوان از عهده تک تک معدنداران خارج بوده که متاسفانه با وجود تلاش فراوان سازمان، راه اندازی کنسرسیوم در استان محقق نشد چراکه بیشتر صنایع به لحاظ بنیه ملی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه بوده اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود پتانسیل معدنی در استان واحد های فرآوری همچنان با کمبود سرمایه مواجه اند که دراین راستا تلاشهای فراوانی منجمله اخذ اعتباراتی در حدود 200 میلیارد ریال جهت ایجاد زیر ساختهای بخش معدن استان در جهت احداث و اسفالت راههای ارتباطی معادن استان درمناطقی که دارای مجتمع های معدنی هستند.

وی تصریح کردندهماهنگی با شرکت شهرکهای صنعتی استان و اداره کل منابع طبیعی جهت احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی در سر معادن انجام گرفته که جهت حمایت از ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی پیشنهاداتی نیز بمنظور تسهیل در امور وزارت متبوعه منعکس گردیده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا