بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان اعلام کرد:

بیمه محموله‌های نفتی ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود

بیمه محموله‌های نفتی ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود

مدیر عامل بزرگترین شرکت حمل و نقل کشتی های نفتکش جهان می‌گوید: بیمه محموله های نفتی ایران همچنان به طور کامل اجرا نمی‌شود و اجرای کامل آن احتمالا ۲ تا ۳ ماه ظول می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، «روبرت مک لیود» مدیر عامل «فرانت لاین» که به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل کشتی های نفتکش جهان محسوب می شود، گفت: بیمه محموله های نفتی ایران همچنان به طور کامل اجرا نمی‌شود و اجرای آن احتمالا ۲ تا ۳ ماه زمان می برد و این عامل اجازه افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران را متوقف می کند.

در همین حال، وی به این نکته اشاره کرد، علیرغم توافق هسته ای ایران و اجرای برجام، همچنان موانع بیمه ای و مالی بر سر راه تجارت ایران وجود دارد.

«مک لیکود» تصریح کرد: شرایط تحریم پرداخت و بیمه ای نسبت به ایران همچنان به طور کامل برداشته نشده و پیش بینی ما بر این است که این مسائل بسیار مهم ظرف مدت ۲ تا ۳ ماه آینده بر طرف شوند.

مدیر عامل «فرانت لاین» گفت: دولت ایالات متحده هنوز روابط تجاری اشخاص و شرکت‌های این کشور را با ایران ممنوع اعلام کرده است و شرکت‌های بیمه ای آمریکایی درصدد شفاف سازی جزیئات روابط تجاری خود با ایران بر اساس معیارهای دولت این کشور هستند.

همچنین «مک لیود» گفت: انتظار می رود صادرات نفت ایران در سال جاری میلادی بین ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز باشد و با حل شدن مسئله بیمه محموله های نفتی این کشور، جمهوری اسلامی ایران می تواند بیشتر بر روی کشتیرانی بین الملل تکیه کند.

مدیر عامل «فرانت لاین» در پایان گفت: کشتی های نفت کش ایرانی در بنادر این کشور، نفت های فروخته نشده را به دلیل کم بود فضا ذخیره در خود جای داده اند و انتظار می رود که با رفع شدن تحریم های بیمه ای، کشتی های تناژ بین المللی می توانند در این عرصه ورود پیدا کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا