اکنون بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلاست

اکنون بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلاست

تحلیلگران بانک فرانسوی سوسایت جنرال اعلام کردند که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی ناپایدار و بی ثبات خواهد بود و اکنون ...

تحلیلگران بانک فرانسوی سوسایت جنرال اعلام کردند که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی ناپایدار و بی ثبات خواهد بود و اکنون بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلاست.

بانک فرانسوی سوسایت جنرال در حالی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا ذخایر طلای خود را بفروشند که دویچه بانک آلمان هفته گذشته به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده بود که در شرایط کنونی طلای بیشتری خریداری کنند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون با رشد 16 درصدی روبرو شده که علت اصلی این افزایش نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات بازارهای بین المللی سهام بوده است. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده کاهش یابد. فدرال رزرو در ماه دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است.

تحلیلگران سوسایت جنرال اعلام کردند: نوسانات موجود در بازارهای سهام و کاهش رشد اقتصادی کشورهای نوظهور در شرایط کنونی موقتی و زودگذر خواهد بود و این تحولات موجب وقوع رکود اقتصادی در آمریکا نخواهد شد. اگر این تحلیل درست باشد، شاخص سهام به تدریج بار دیگر با افزایش روبرو می شود و با بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا، فدرال رزرو نیز طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش می دهد.

تحلیلگران سوسایت جنرال بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی 6 درصد بیشتر از سطح واقعی آن است و باید حدود 1152 دلار در هر اونس باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا هم اکنون به سطح 1245 دلاری رسیده است. دویچه بانک آلمان نیز پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا سه ماه پایانی امسال به بیش از 1230 دلار خواهد رسید.

سوسایت جنرال افزود: قیمت طلا همواره ارتباط معکوسی با گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا دارد. به عبارت دیگر، در شرایطی که گمانه زنی تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد فدرال رزرو نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش خواهد داد، قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

به نظر می رسد تقویت احتمالی ارزش دلار مهمترین مانع برای افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود. بهبود شرایط بازار کار آمریکا نیز می تواند گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره را بیشتر نماید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا