تسنیم گزارش می‌دهد

پهلوگیری کشتی ایرانی پس از ۲۵۰۰ روز در بندر هامبورگ آلمان

پهلوگیری کشتی ایرانی پس از ۲۵۰۰ روز در بندر هامبورگ آلمان

درحالی طی هفت سال اخیر به دلیل تحریم‌ها تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر اروپایی متوقف شده بود که با توافق هسته‌ای اولین کشتی جمهوری اسلامی ایران پس از ۲۵۲۰ روز با محموله‌ پتروشمی طی روزهای آینده در بندر هامبورگ آلمان پهلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر شهریور ماه امسال محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی از برنامه‌ریزی برای تبدیل این شرکت به 10 کشتیرانی برتر دنیا خبر داد و با بیان این‌که جهت توسعه بانکرینگ در مناطق مختلف دنیا مخازن سوخت ایجاد می‌کنیم به تسنیم گفته بود: مطابق برنامه‌ تا دو سال آینده به رنکینگ 15 دنیا می‌رسیم.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها متاسفانه خطوط کشتیرانی ایران از جمله ما با محدودیت‌هایی مواجه شدند. بر اساس توافق هسته‌ای از اوایل ژانویه (دیماه امسال) رفته رفته با حذف تحریم‌ها فضای جدید برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که با لغو تحریم‌ها باید در جایگاه اصلی شرکت در بین شرکت‌های کشتیرانی برتر دنیا قرار گیریم، تصریح کرد: هم‌اکنونرنکینگ 21 دنیارا در اختیار داریم که با توجه به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و نیروهای توانمندی که در کشور داریم برنامه‌ریزی کرده‌ایم ظرف دو سال آینده به رنکینگ 15 دنیا برسیم. مطابق برنامه در پایان 5 سال آینده نیز به یکی از 10 شرکت تاپ -برتر- کشتیرانی دنیا تبدیل خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که تحریم‌ها مقداری برند IRISL را با محدویت مواجه کرد با برداشته شدن تحریم‌ها برند کشتیرانی در سطح بین‌المللی با پرچم مقدس ایران به بنادر مهم دنیا تردد خواهیم کرد.

مدیرعامل کشتیرانی شنبه هفته جاری سرانجام از بازگشایی مسیر دریایی به بنادر اروپایی پس از 7 سال خبر داد و با اعلام"مذاکره با کشتی‌سازان اروپایی، چینی، کره‌ای و شیپ‌یاردهای داخلی برای خرید کشتی" به تسنیم گفت: اولین کشتی‌ ایرانی با محموله محصولات پتروشیمی به سمت بندر هامبورگ حرکت کرد.

سعیدی با یادآوری ایجاد شرکت مشترک کشتیرانی در آلمان و ایتالیا طی پنج ماه اخیر برای پوشش بنادر شمالی و جنوبی اروپا به اعزام اولین کشتی کشتیرانی به سمت بندر هامبورگ اشاره کرد و افزود:‌ خبری را به ملت ایران بدهم که شاید جزو اولین نتایج برجام باشد این است که اولین کشتی جمهوری اسلامی ایران به سمت بنادر اروپا طی روزهای گذشته حرکت کرده است و پیش‌بینی این است که ظرف چند روز آینده به بندر هامبورگ و یعد از آن به بندر آنتورپ بلژیک خواهد رسید.

وی با بیان این‌که این کشتی حامل محصولات پتروشیمی بوده که مورد نیاز شدید شرکت‌ها و کارخانه‌های اروپایی است، تصریح کرد:بعد از حدود 7 سال توانستیم این مدیریت به وجود آوریم که کشتی‌های ما به بنادر اروپایی برسند، مسیر دیگر باز خواهد شد. از سوی دیگر به دنبال ایجاد خط مستقیم کشتیرانی از بنادر خلیج‌فارس و آسیای شرقی به سمت بنادر آمریکای لاتین هستیم و امیدواریم طی ماه‌های آینده این خطوط سریعتا ایجاد و کارهای آن انجام شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره از فراهم شدن مقدمات ایجاد خط کشترانی به سمت آمریکای لاتین، آمریکای مرکزی و شمال قاره آفریقا طی ماه‌های آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد: با رفع تحریم‌های ایران توسط کانادا، تجهیزات نفتی برای بخش آفشور ایران توسط کشتی‌های ایرانی و محصولات صادراتی ایرانی به سمت کانادا توسط ناوگان کشتیرانی حمل شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا