معدن کاران ایران چشم به کنفرانس سنگ آهن چین/ بزرگترین مصرف کننده دنیا چه برنامه ای برای بازار دارد؟

معدن کاران ایران چشم به کنفرانس سنگ آهن چین/ بزرگترین مصرف کننده  دنیا چه برنامه ای برای بازار دارد؟

اقتصاد > صنعت - حضور در کنفرانس مهم سنگ اهن چین برای معدنکاران ایرانی حکم تلاش برای بازاریابی بین المللی و یافتن بازارهای جدیدی دارد که می تواند به بهبود شرایط نگران کننده معادن سنگ اهن ایران خاتمه دهد.

مریم یعقوبی:

کنفرانس سنگ آهن چین در پکن امروز آغاز بکار می کند. این کنفرانس که متال بولتن برگزارکننده آن است، به بررسی شرایط پیش روی بازار بین المللی سنگ آهن می پردازد.

کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران که به عنوان نماینده کشورمان در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد، درباره موضوعات مورد بحث در این گردهمایی مهم بین المللی گفت:« در این کنفرانس موضوع توسعه صنعت سنگ اهن و فولاد ایران و نقش آن در عرصه تامین سنگ آهن جهانی را مورد بررسی قرارخواهم داد تا شرایط کشورمان خصوصا بعد از لغو تحریم ها بیشتر برای سرمایه گذاران خارجی روشن شود».

وی افزود:« معرفی ظرفیت های صنعت فولاد ایران و ارائه گزارشی از وضعیت تولید فعلی، برنامه های آینده، تولید و عرضه سنگ آهن، میزان مصرف داخلی، طرحی برای صادرات و چشم انداز صنعت سنگ آهن از جمله موضوعاتی است که به آن ها خواهم پرداخت».

به گفته جعفری طهرانی «سخنرانان این کنفرانس، رییس موسسه تحقیقاتی و برنامه ریزی صنعت متالوژی چین، مدیر بخش چین شرکت واله، مدیر ارشد بازاریابی و فروش شرکت FMG استرالیا، مدیر فروش سنگ آهن شرکت انگلوامریکن در سنگاپور، مدیر فروش و بازاریابی روی هیل استرالیا، مقام ارشد انجمن آهن و فولاد چین و مدیرعامل شرکت بین المللی هندی Minmet و یکی از مقامات سابق فولاد این کشور هستند».

بنا بر این گزارش پیش بینی میزان عرضه سنگ آهن در بین سال های 2016 تا 2018 و بررسی امکان بقای شرکت های کوچک در بازار پر چالش کنونی، بررسی وضعیت بازار با بازگشت هند به روند تولید و صادرات و گزارش هایی از آخرین استراتژی ها و روند خرید مواد اولیه از سوی فولادسازان می شود، از جمله موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بررسی فعالان و سرمایه گذاران بین المللی قرارخواهد گرفت.

همچنین انتظارات فعالان صنعت برای مبادله محصولات خود به منظور مدیریت موثر ریسک قیمت و مکانیسم شاخص قیمت گذاری سنگ آهن به منظور بهبود شاخص برای عرضه کنندگان از دیگر مباحثی است که در این کنفرانس دو روزه به آن پرداخته می شود.

بنا بر این گزارش وضعیت معادن سنگ آهن در ایران طی دو سال اخیر به شدت وخیم است. شرایط خاص تولید و فروش سنگ آهن توسط استرالیا و کاهش چشمگیر تقاضای چین در این مدت، معدن کاران ایرانی را که پیش از این تقریبا تمام محصول خود را به چین صادر می کردند، دچار مشکلات فراوانی کرده است.

بررسی های انجام گرفته نشان می دهد بسیاری از معادنی که در اختیار بهره برداران خصوصی است، تقریبا تعطیل شده و عملا تولیدی در آن ها صورت نمی گیرد.

در چنین شرایطی رفع تحریم ها و بازشدن فضای تعاملات بین المللی فرصت دوباره ای برای فعالان این حوزه بشمار می آید تا شاید بتوانند با بازیابی برخی بازارها، جریان تولید و صادرات را احیاکنند.

22335

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا