یک تحلیلگر بازار سهام اعلام کرد:

پیش بینی بورس و چند گروه در امروز و رویدادهای مهم دیروز

پیش بینی بورس و چند گروه در امروز و رویدادهای مهم دیروز

یک تحلیلگر بازار سهام با بررسی رویدادهای مهم دیروز ، وضعیت امروز بورس و چند گروه و شرکت را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد پورتدین اعلام کرد: دیروز طبق پیش بینی، اکثر گروه ها و نمادها معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند تا جایی که گروه کم تحرک بانکی نیز معاملاتی مثبت را تجربه کرد. در این بین نمادهای سمایه و وپست با اقبال بیشتر و صف خرید به کار خود پایان دادند. همچنین بیمه دانا در پی انتشار تعدیل مثبت 34 درصدی صف خرید شد. 

در گروه خودرویی با عرضه صف خرید نماد ورنا، شاهد عرضه های صف خرید نمادهای خکاوه و خودرو بودیم اما نماد خاور تحت تاثیر خبر افزایش سرمایه همچنان با صف خرید پرحجمی به کار خود پایان داد.
در نهایت شاخص کل متاثر از معاملات مثبت اکثر گروه ها بخصوص نمادهای فارس، شبندر و  با رشد 109.56 واحدی به ارتفاع 77,648 رسید. همچنین نمادهای اخابر، فولاد و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند.
با توجه به نحوه معاملات و در صورت عدم بازگشایی نمادهای تاثیر گذار خساپا و وساپا پیش بینی می شود طی داد و ستدهای امروز، گروه های خودرویی، لیزینگی، حمل و نقل و پیمانکاری معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کنند. در این حالت طبیعی است که در پایان آخرین روز هفته بازاری منفی را نظاره گر باشیم.
در این میان انتظار می رود برخی نمادها همانند زمگسا، فرآور، تپمپی، وپست، خاور، خبهمن و سمایه (علی رغم شرایط بنیادی نامناسب) و برخی گروه ها همچون گروه قندی، همچنان از اقبال بیشتر و دادوستدهای مثبتی برخوردار باشند. همچنین گروه پالایشکاهی نیز با لیدری شبندر همچنان پرحجم و پرتقاضا مورد داد و ستد قرار گیرند.
 
دیروز حتاید آگهی دعوت به مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه را منتشر کرد و صف خرید نمادهای خاور و خبهمن تحت تاثیر خبر افزایش سرمایه چشم نوازی می کرد . شرکت سایپا هم با کاهش 78 درصدی سود نسبت به سال گذشته و به دلیل کاهش 79 درصدی درآمد های سرمایه گذاری، مبلغ 100  ریال سود برای سال 95 اعلام کرد . سایپا آذین هم آگهی دعوت به مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را منتشر کرد.
 
درگروه تجهیزاتی و برقی همچنان علی رغم انتشار اخبار مثبت اکثرا منفی دنبال شدند نماد بکام با جهش قیمتی تا محدوده صف خرید پیش رفت . انتشار خبر افزایش سرمایه 189 درصدی شرکت ماشین سازی اراک مواجه صف خرید آن را در پی داشت. امری که با عرضه های حقوقی ها و فروشندگان مواجه و در نهایت معاملات متعادلی برای فاراک به ارمغان آورد. انتظار می رود نماد فاراک امروز منفی و متعادل دنبال شود. 
مپنا با کاهش 18 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال گذشته مواجه شد و معاملات منفی را تجربه کرد و  نماد تمحرکه برای اعلام پیش بینی درآمد متوقف شد. 
 
تلاش شبندر برای صف خرید شدن با عرضه های مکرر فروشندگان بی نتیجه ماند و در نهایت با معاملات پرحجم حدود 45 میلیون سهمی و نوسانات مثبت هم گروهی ها به کار خود پایان داد. شپاس با افت حدود 9 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. اما با عرضه های مکرر سهامداران و در نهایت اکثرا متعادل به کار خود پایان داد. در این بین بازگشایی منفی و صف فروش شبهرن نمایان تر بود. همچنین پتروشیمی خارک با کاهش 19 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل مواجه و متوقف شد.
 
شایعه افزایش سرمایه نماد کیمیا جهش قیمتی و صف خرید آن را در پی داشت و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع  فوق العاده معادل 37 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد. کپرور هم جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شد. 
 
با پر رنگ شدن افزایش سرمایه ۱۴۳۶درصدی زمگسا صف خرید آن تشکیل شد. افزایش سرمایه ای سنگین که از محل آورده نقدی و  مطالبات سهامداران در جهت اصلاح ساختار مالی صورت خواهد پذیرفت. همچنین دیروز آتیه دماوند و سرمایه گذاری صنعت و معدن 22.98 درصد سهام کارخانجات مخابراتی ایران را بطور بصورت نقد یا نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم 623 ریال روی میز فروش گذاشتند.
 
در گروه ساختمانی علی رغم جو منفی گروه، نماد ثتران با معاملات پر حجم حدود 70 میلیون سهمی در درصدهای مثبت چشم نوازی کرد و نماد ثباغ که از شرایط بنیادی مطلوبی و ظرفیت سودآوری مناسبی برخوردار است، بعد از شروعی مثبت در نهایت متعادل و منفی به کار خود پایان داد. از جمله پروژه های ثباغ به پروژه 30 هکتاری شهرک رشدیه با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، پروژه ایل گلی، پروژه شهریار، پروژه تجاری اطلس و پروژه سرعین می توان اشاره کرد.
نمادهای سغرب به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد و کچینی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شدند.
 
انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا