هفت خواسته بخش خصوصی از دولت برای سال آینده

هفت خواسته بخش خصوصی از دولت برای سال آینده

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق، هفت خواسته بخش خصوصی از دولت برای سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مسعود خوانساری امروز(سه شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: امسال اگر چه بنگا ه ها با فشار هایی از نواحی مختلف مواجه بودند، اما به واسطه سیاست هایی چون کنترل تورم که دولت در پیش گرفت، به نسبت آرام گذشت.
وی افزود: اتاق تهران از دولت تقاضا دارد مواردی که امسال از سوی بخش خصوصی به عنوان پیشنهاد و خواسته مطرح شده است در سال 1395 مورد توجه قرار گیرد.
به گفته رئیس اتاق تهران، کوچک سازی نهاد دولت، اصلاح نظام بانکی، شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد، تقویت بخش خصوصی از طریق رقابتی کردن بازارها، تسهیل فعالیت و ورود سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی، واقعی کردن نرخ ارز و اصلاح نظام یارانه ها از مهمترین مطالبات بخش خصوصی برای سال آینده است.
خوانساری با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه سال 1395 در مجلس گفت: اتاق تهران به موقع بیانیه خود را در مورد این لایحه صادر و البته یک نسخه از این بیانیه را نیز برای رئیس مجلس ارسال کرد؛ مفاد این بیانیه در کمیسیون تلفیق مجلس با حضور ابراهیم بهادرانی به عنوان نماینده اتاق مورد بحث قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اتاق تهران در ادامه روند بررسی لایحه بودجه نیز با کمیسیون تلفیق ارتباط خواهد داشت.
خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتاق تهران در یک سال گذشته میزبان تعدادی از مسئولان ارشد دولتی بوده و مسایل بخش خصوصی را با آنان در میان گذاشته است.
وی گفت: کمیسیون های مشورتی اتاق تهران نیز در امسال عملکردی قابل دفاع به نمایش گذاشتند و در عین حال موضوع ها و پیشنهادهای بسیاری از این کمیسیون ها به دستگاه های اجرایی منعکس شد.
خوانساری، همچنین از نمایندگان تشکل ها، نمایندگان دستگاه های دولتی و اصحاب رسانه به دلیل آنچه همراهی با اتاق تهران خواند، تجلیل و ابراز امیدواری کرد که این همراهی در سال آینده نیز ادامه یابد.

** امید بخش خصوصی به سال آینده
رئیس اتاق تهران در ادامه با مروری اجمالی بر آنچه که اقتصاد ایران در سال 94 گذراند، گفت: رکود حاکم بر اقتصاد، سال سختی را برای بنگاه های اقتصادی رقم زد؛ بنگاه های بخش خصوصی روزهای سختی را در رکود گذراندند و در عین حال مشکلات فراوانی برای دریافت تسهیلات، بازپرداخت بدهی ها، مالیات و تامین سرمایه در گردش خود داشتند.
وی اضافه کرد: با این حال با دو اتفاق توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام و انتخابات اسفندماه با امیدواری قدم به سال جدید می گذارند.
خوانساری ابراز امیدواری کرد که رکود در سال آینده شکسته شود و با اجرای برجام 2، برای جبران عقب ماندگی ها تلاش مضاعفی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه تعدادی از مراجع بین المللی اقتصادی، رشد چهار تا پنج درصدی را برای سال آینده ایران پیش بینی کرده اند، افزود: پیش بینی شده است سال آینده، سال رونق باشد؛ ضمن آنکه ورود حدود 140 هیات خارجی به کشور و در عین حال نوع استقبال از رئیس جمهوری در ایتالیا و فرانسه و اشتیاق برای سفرهای آتی همگی نشان از تمایل این کشورها برای مشارکت اقتصادی با ایران و سرمایه گذاری در کشور ما دارد.
وی به سفر هیات اتاق تهران به آلمان و استقبال خوب بنگاه های بخش خصوصی آن کشور و علاقمندی آنها به فعالیت در ایران اشاره و اعلام کرد گزارش این سفر به صورت مشروح به اعضای هیات نمایندگان ارائه خواهد شد.
آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در سال 94، امروز (سه شنبه) در ساختمان اتاق تهران برگزار شد. اعضای پارلمان بخش خصوصی در دوازدهمین نشست خود، لایحه برنامه و نیز سند دخل و خرج اتاق تهران در سال 95 را تصویب کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا