وزارتخانه های راه وشهرسازی و نفت امضا کردند:

تفاهم نامه اجرای طرح نوسازی 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده

تفاهم نامه اجرای طرح نوسازی 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده

تهران- ایرنا- تفاهم نامه طرح نوسازی 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت در چارچوب قانون بودجه امسال به امضا رسید .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم نامه طرح نوسازی 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده بین داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و نصرالله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به امضا رسید.
این تفاهم نامه براساس بند «ق» تبصره (2) قانون بودجه به امضا رسید که در قالب آن نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای 10 تن فرسوده بالای 35 سال از رده خارج و نوسازی ناوگان انجام می شود.
براساس این طرح به هر دستگاه کامیون نوسازی شده، استاندارد (همراه با خروج یک کامیون فرسوده) که پیمایش مناسب دارد در طول پنج سال یارانه تعلق می گیرد.
وزیر راه وشهر سازی در بهمن ماه امسال گفته بود، ایران به خودروهای مسافری سبک و سنگین درون شهری از قبیل تاکسی، مینی بوس و اتوبوس نیاز دارد و افزود: نیاز اینگونه خودروها در شهرهای ایران حدود 100 هزار خودروی سبک و سنگین مسافری است که شامل 39 هزار دستگاه اتوبوس، 38 هزار دستگاه مینی بوس و 23 هزار دستگاه تاکسی است.
آخوندی تصریح کرد: صنعت حمل و نقل جاده ای ایران نیازمند خرید بیش از 65 هزار دستگاه کامیون جدید است و اکنون به همین میزان انواع کامیون های فرسوده در ایران وجود دارد که باید با کامیون های نو جایگزین شود .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا