اجرای طرح استحصال آب صنعتی در شهرک های صنعتی

اجرای طرح استحصال آب صنعتی در شهرک های صنعتی

فولاد نیوز: معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، از اجرای طرح استحصال آب صنعتی از پساب تصفیه خانه ها به منظور تامین بخشی از کسری آب مورد نیاز واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در شش شهرک صنعتی کشور به صورت موفق آمیز به اجرا درآمده است.

به گزارش«فولاد نیوز»، فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه این طرح با توجه به شرایط و هزینه های تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی در شهرک ها و در جهت تامین بخشی از کسری آب مورد نیاز شهرک ها در دستور کار قرار دارد، افزود: استحصال آب صنعتی و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده تصفیه خانه های فاضلاب شهرک های صنعتی به عنوان یک منبع آبی جدید جهت تامین بخشی از کسری آب مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی امری مقرون به صرفه و کاملاً هم راستا با محیط زیست است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم های استفاده مجدد از پساب و بازچرخانی آب برای مصارف آبیاری فضای سبز در46 مورد از شهرک های صنعتی اجرا شده و در مابقی شهرک ها نیز با توجه به وضعیت راه اندازی تصفیه خانه شهرک و همین طور نیاز آبی موجود در شهرک در دستورکار قرار دارد.
محمدزاده سپس تصریح کرد: در حال حاضر 169 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند که مجموع ظرفیت متوسط مدول این تصفیه خانه ها بیش از 144 هزار و 700 مترمکعب در روز است.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها، بیش از 25 هزار واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی (معادل 72 درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده) تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه برای احداث این تصفیه خانه ها تاکنون بیش از3 هزار میلیارد ریال هزینه صرف شده است، اضافه کرد: تمام طرح های فوق به آزمایشگاه آب و فاضلاب مجهز بوده و نگهداری و بهره برداری از آن توسط شرکت های خصوصی (با بکارگیری نیروهای متخصص) در حال انجام است.
محمدزاده همچنین گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی 37 تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی کشور در حال انجام است که پیش بینی می شود بتدریج و تا پایان سال آینده به بهره برداری برسند.
به گفته وی، مجموع ظرفیت متوسط مدول درحال اجرای این طرح ها، بیش از 40 هزار مترمکعب در روز است و با بهره برداری از این طرح ها، بیش از 15 هزار واحد صنعتی دیگر تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار خواهند گرفت. اعتبار مورد نیاز برای احداث این تصفیه خانه ها، بیش از یکهزار میلیارد ریال برآورد شده است.
منبع: ایرنا
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا