نامه سندیکای لوله و پروفیل فولادی به نعمت زاده+جزئیات

نامه سندیکای لوله و پروفیل فولادی به نعمت زاده+جزئیات

گروه صنایع معدنی >فولاد - سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توقف فرایند افزایش تعرفه واردات فولاد از ابتدای سال 1395 شد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، متن کامل نامه سیدعلی محمد ابویی رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با موضوع "افزایش مجدد تعرفه ورق‌های فولادی زیر 3 میلی متر شلیک دیگر به پیکر صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور" خطاب به محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است:

"با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد- به اختصار به استحضار می‌رساند صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور سالانه نیاز به 3.5 میلیون تن ورق‌های زیر 3 میلی‌متر فولادی دارد و فولاد مبارکه علیرغم تبلیغات میدانی تناژی کمتر از 600 هزار تن در سال به این ضخامت ورق اختصاص داده است و مابقی تولیدات فولاد مبارکه به ضخامت‌های بالا اختصاص می‌یابد و با احتساب تولیدات نورد و لوله اهواز (با عرض حداکثر تا 60 سانتی‌متر) غیرقابل استفاده برای لوله گاز نیز تولیدات داخلی پاسخگوی یک سوم نیاز مصرف ما صنعتگران لوله و پروفیل کشور نمی‌باشد. شایان ذکر است مجتمع فولاد مبارکه هم‌اکنون به گران‌فروشی در داخل و ارزان‌فروشی به خارجی‌ها مشهور شده است. جناب آقای وزیر هم‌اکنون 120 کارخانه تحت نظر این سندیکا سالیانه مجبور به واردات 60 تا 70 درصد نیاز خود از خارج کشور هستند. حال دستور کار افزایش تعرفه برای ورق‌های فولادی موردنیاز ما در کمیسیون ماده یک که در کشور توان تامین آن نمی‌باشد (با کد تعرفه 72083900) بعد از حذف اختصاص ارز مبادله‌ای به این نوع ورق جای سوال و شگفتی دارد. جناب آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت شما بیش از هر کسی در این کشور با صنعت و مشکلات صنعتگران آشنا هستید لذا استدعا داریم با توجه به اینکه ابزار رسانه ای و ارتباطی تولیدکنندگان ورق‌های فولادی بسیار زیاد و تبلیغاتی می‌باشد و حرف حق ما در لابلای تبلیغات آنان گم می‌شود جنابعالی که مرضی‌الطرفین ما می‌باشید دستور فرمائید موضوع افزایش تعرفه ما متوقف گردد. این مهم و دستور عدم افزایش تعرفه موردنیاز تا انجام کارهای کارشناسی بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دستور اکید حضرتعالی را نیاز دارد. افزایش تعرفه مذکور افزایش قیمت تمام شده محصولات ما و اجحاف به مصرف‌کنندگان داخلی و کاهش رقابت‌پذیری با رقبای خارجی بازارهای هدف و بازار داخل با توجه به رکود موجود را بهمراه خواهد داشت. لذا اهمیت دستور جنابعالی جهت بررسی موضوع با حضور کارشناسان طرفین یعنی جلوگیری از شلیک دیگر به پیکر صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی سپاسگذاریم."

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا