وزیر نیرو:

توجه به یکپارچگی مسایل فنی و اقتصادی در دستور کار است

توجه به یکپارچگی مسایل فنی و اقتصادی در دستور کار است

وزیر نیرو معتقد است که در شرایط فعلی استفاده از پساب برای نیروگاه‌ها تولید همزمان آب و برق، هوشمندسازی کنتورها برای ثبت میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی و تدوین نظام بهره‌برداری سدهای چند منظوره باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت‌چیان امروز در کنفرانس پیوند آب و انرژی با بیان این‌که باید با استفاده از تدوین نظام بهره‌برداری سدهای چند منظوره آب را به موقع در اختیار صنعت و کشاورزی قرار دهیم و به موقع کمبود شبکه برق آن را تامین کنیم، اظهار کرد: لازم است که تدابیری در این زمینه‌ها صورت بگیرد.

وی یکی از نگرانی‌های جدی کشور را مساله‌ی بحران آب دانست و ادامه داد: یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی جوامع توجه به یکپارچگی مسائل فنی و اقتصادی است، لذا ما نیز باید به این مسائل بیش از پیش توجه کنیم.

به گفته وزیر نیرو، توجه به یکپارچگی مسائل فنی و اقتصادی موجب ایجاد هم‌افزایی و توسعه هرچه سریع‌تر جوامع می‌شود که یکی از مصادیق بارز این مساله آب و انرژی است.

چیت‌چیان با اشاره به اهمیت مساله آب و انرژی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که آب و انرژی زیرساخت‌های جامعه را تامین می‌کنند، لذا باید به این نوع مساله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان این‌که در دوره‌ای در وزارت نیرو احداث نیروگاه‌های متعدد در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: در برخی مکان‌ها ناچار به ایجاد چاه شدیم که این مساله نیز مشکلات زیادی را برای آب‌های زیرزمینی ایجاد کرد و از سوی دیگر فرونشست دشت‌ها را شاهد بودیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که تولید مواد غذایی یکی از نیازهای کشور است، افزود: احداث مجتمع‌های کشت و صنعت در خوزستان یکی از کارهای انجام شده در زمان خود بود، اما از آنجایی که برای سرریز شدن پساب به کارون فکری صورت نگرفته بود شاهد آلودگی کارون بودیم.

چیت‌چیان علت این مساله را عدم توجه پیوستگی آب و انرژی دانست و گفت: تغییر اقلیم یکی از دلایل اصلی انتشار گاز گلخانه‌ای است که سیلاب‌ها در نتیجه این مساله به وجود می‌آید. البته نمی‌توان این مساله را منکر شد که این مساله نیز به دلیل عدم توجه پیوستگی آب و انرژی بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا