همکاری تویوتا و ب ام و برای تولید خودروی اسپورت

همکاری تویوتا و ب ام و برای تولید خودروی اسپورت

تویوتا موتور و ب ام و آلمان مایل هستند یک پلت‌فرم مشترک برای تولید خودروی اسپورت طراحی کنند اما هنوز درباره زمان این پروژه تصمیمی نگرفته اند.

به گزارش ایسنا، یکی از مدیران بلندپایه تویوتا در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: ب ام و و تویوتا سال‌هاست در زمینه فناوری پیل سوختی و قطعات سبک همکاری داشتند و احتمالا به طور مشترک یک پلت‌فرم طراحی خواهند کرد تا با استفاده از آن خودروهای اسپورت تحت برند خود تولید کنند.

دیدیه لوروی، نایب رییس تویوتا در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو اظهار کرد: هر سه پروژه به خوبی پیش می‌روند و حمایت کافی از سوی هر دو شرکت برای خودروی اسپورت وجود دارد.

فروش تویوتا در اروپا که شامل 56 کشور از جمله روسیه و ترکیه است سال گذشته به 874 هزار دستگاه کاهش یافت زیرا فروش بالاتر در بخش غربی منطقه نتوانست کاهش شدید فروش در روسیه را جبران کند اما حجم فروش شاهد بازگشت به رشد در سال 2016 بوده است.

حدود 70 درصد از خودروهای تویوتا که سال گذشته در اروپا به فروش رفتند در این منطقه تولید شده بودند و این خودروساز انتظار دارد درصد مذکور امسال با افزودن دو مدل شامل کراس اوور C-HR که در ترکیه تولید خواهد شد و RAV4 که در روسیه مونتاژ خواهد شد، افزایش پیدا کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا