جلسه تصمیم‌گیری دستمزد بدون حضور تمام نمایندگان کارگری

جلسه تصمیم‌گیری دستمزد بدون حضور تمام نمایندگان کارگری

در حالی که تصمیم‌گیری در خصوص دستمزد باید براساس اصل سه‌جانبه‌گرایی و حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت صورت گیرد، ولی گویا از نمایندگان تمام تشکل‌های کارگری برای شرکت در جلسه رسمی دستمزد دعوت به عمل نیامده است.

ابوالفضل فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این باره اظهار کرد: امسال برخلاف سال گذشته تصمیم‌گیری در خصوص دستمزد کارگران بدون در نظر گرفتن برخی تشکل‌های کارگری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد وزارت کار درصدد است تنها با یک تشکل کارگری برای تعیین حداقل مزد سال آینده کارگران به توافق برسد و تصمیم‌گیری کند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: روال قانونی این است که در جلسات تصمیم‌گیری مزد شورای عالی کار تمام نمایندگان کارفرمایی و کارگری و دولت حضور دارند و به شکل سه‌جانبه در خصوص دستمزد اظهارنظر و تصمیم‌گیری می‌کنند، ولی امسال این رویه در پیش گرفته نشده و در جلسه امروز شورای عالی کار نمایندگان تشکل دیگر کارگری دعوت نشده‌اند.

فتح‌اللهی در پاسخ به این پرسش که نظر معاونت روابط کار در این خصوص چه بوده است، اظهار کرد: نظرشان این است که تشکل‌های دیگر به عنوان مشاور دولت در این جلسات حضور پیدا کنند در حالی که نمایندگان کارگران در مقام دفاع از حقوق کارگران در این جلسات حاضر می‌شوند و به نظر می‌رسد که با این اقدام تشکل‌ها رو در روی هم قرار داده شده‌اند، در صورتی که ما نماینده کارگران هستیم نه دولت و باید از مطالبات و حقوق کارگران دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، جلسه امروز شورای عالی کار که قرار است به طور جدی به بررسی رقم دستمزد سال آینده کارگران بپردازد، بدون حضور نمایندگان تمام تشکل‌های کارگری برگزار خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا