16 میلیون و 500 هزار نفر در شهرها تحت پوشش تصفیه خانه‌های فاضلاب هستند

16 میلیون و 500 هزار نفر در شهرها تحت پوشش تصفیه خانه‌های فاضلاب هستند

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور، جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه‌های فاضلاب را 16 میلیون و 500 هزار نفر در شهرها و 24 هزار نفر در روستاها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارایسنا در کردستان، بهنام وکیلی، امروز(11 اسفندماه) در گردهمایی مدیران بهره‌برداری فاضلاب سراسر کشور در سنندج، به اشاره به 10 چالش بزرگ 50 سال آتی جهان، اظهار کرد: انرژی، آب، غذا، محیط زیست، فقز، جنگ و خونریزی، بهداشت عمومی، آموزش، دموکراسی و جمعیت، 10 چالش اصلی پیش روی جهان هستند.

وی افزود: استفاده بهینه از آب در سال‌های آتی نقش بسیار موثری داشته و استفاده از منابع غیرمتعارف آب نیز حائز اهمیت است.

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور، عنوان کرد: کم آبی می تواند بر خاک، غذا و حتی مقوله سیاست، اقتصاد و ... تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه سخنان خود به میزان پساب تولیدی تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور در سال جاری اشاره و عنوان کرد: قریب به یک میلیارد مترمکعب فاضلاب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های کشور وجود دارد که منابع خوبی برای بخش کشاورزی و صنعت است.

وکیلی عنوان کرد: 25 میلیون و 850 هزار نفر در شهرها و 73 هزار نفر در روستاهای سراسر کشور تحت پوشش تاسیسات فاضلاب قرار دارند.

وی همچنین جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه‌های فاضلاب را 16 میلیون و 500 هزار نفر در شهرها و 24 هزار نفر در روستاها اعلام کرد.

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: طول شبکه فاضلاب در شهرها بیش از 55 هزار کیلومتر و در روستاها 1240 کیلومتر است.

وی حضور فعال بخش خضوضی را در این حوزه امری ضروری دانست و بر مقوله بازنگری، طراحی و آموزش در این امر تاکید کرد.

وکیلی در بخشی دیگر از سخنان خود به رویکردهای مورد انتظار اشاره و خاطرنشان کرد: بکارگیری روش های نوین ارتقاء تصفیه خانه‌های فاضلاب، توسعه و نهادینه سازی اقدامات پیشگیرانه ایمنی و بهداشت و محیط زیست و توسعه روش‌های پایش از راه دور و هوشمندسازی سامانه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از جمله رویکردهای موردانتظار هستند.

وی در پایان ظرفیت سازی به منظور استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی، ارتقاء سطح دانش و مهارت تخصصی بهره برداران فاضلاب و تعامل و همکاری دو حوزه بهره برداری و مهندسی را در زمان احداث پروژه ها از دیگر رویکردهای موردانتظار برشمرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا