معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات خبر داد

حمایت جدی از طرح‌های توسعه‌ پرورش ماهی در قفس

حمایت جدی از طرح‌های توسعه‌ پرورش ماهی در قفس

طبق گفته معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور در صورت تبدیل شدن حمایت از توسعه پرورش ماهی در قفس به یک رویکرد اقتصادی به سرعت شاهد توسعه آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، حسین عبدالحی در مراسم افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری ماهیان دریایی که امروز در اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرورش ماهیان دریایی اظهار کرد: پرورش ماهیان دریایی در جهان به‌سرعت در حال رشد است، اما کشور در آبزی‌پروری رتبه بیستم جهان را دارد، به همین جهت توسعه پرورش ماهیان دریایی و پرورش ماهیان در قفس از برنامه‌های سازمان شیلات است.

وی افزود: ظرفیت توسعه پرورش ماهی در قفس در کشور وجود دارد و رویکرد ما این بود که به سمت پرورش ماهی در آب‌های شور برویم و در این خصوص تأکید بیشتری بر پرورش ماهی در قفس وجود دارد.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به انجام مطالعات پرروش ماهی در قفس تصریح کرد: تاکنون شرکت‌های بسیاری به عنوان مشاور، تحقیقات در دریای خزر و خلیچ فارس انجام داده‌اند و به دنبال آن هستیم که مطالعات تکمیلی را نیز اجرایی کنیم.

عبدالحی با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه تولید حدود 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس را مدنظر قرار داده‌ایم، ادامه داد: در این خصوص باید به تمام جوانب توجه کرد و توقع داریم که سازمان دامپزشکی تمهیدات لازم را برای بهداشت پرورش آبزیان در قفس پیش‌بینی کند.

وی اظهار کرد: در خصوص توسعه پرورش ماهی در قفس هیج محدودیت مالی وجود ندارد و حمایت وزارت کشاورزی و بانک کشاورزی از توسعه پرورش ماهی در قفس جدی است.

عبدالحی با بیان این‌که برای توسعه طرح پرورش ماهی در قفس نیاز به انتقال دانش فنی داریم، گفت: شرکت‌هایی از کشور نروژ دعوت شده‌اند تا در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها و مطالعات در خصوص سواحل کشور گام برداریم تا بتوانیم با این مطالعات تصمیم‌گیری هایی بهتری داشته باشیم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: علاوه بر این شرکت‌ها، تیم‌های تحقیقاتی مختلفی در وزارت کشاورزی، مطالعات در خصوص توسعه پرورش ماهی در قفس را انجام و گزارشات را ارائه کرده‌اند و در حال تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس‌های پرورش ماهی هستیم که این مطالعات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز تصویب شده است.

عبدالحی افزود: در این مطالعات تمام جوانب دیده می‌شود و حتی جانمایی صحیح قفس‌ها تعیین خواهد شد و تمام این اطلاعات در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و اگر پرورش ماهی در قفس به یک رویکرد و سیستم اقتصادی تبدیل شود، به سرعت توسعه پیدا خواهد کرد و اشتغالزایی خوبی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا