زنگنه در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید و فروش فولاد اکسین

تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید و فروش فولاد اکسین

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به برنامه‌های فولاد اکسین در سال 1395 اظهار کرد: این شرکت برای سال آینده تمرکز اصلی خود را روی تولید تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر گذاشته است.

رضوان زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز اظهار کرد: با توجه به مطالبی که در چند وقت اخیر در کنفرانس‌های مختلف ارائه شده است، نمی‌توان چشم‌انداز خوبی را برای صنعت فولاد در سال 1395 پیش‌بینی کرد و تغییرات خاصی رخ نخواهد داد. این موضوعی است که پیش از این سایر کارشناسان نیز به آن اشاره داشتند.

وی گفت: واحدهای تولیدی باید بیشتر روی برنامه‌های توسعه‌ای در سال 1395 تمرکز کنند. شرایط در زیرساخت‌های موجود در هر بنگاه باید به صورتی ایجاد شود که بتوانیم از سال 1395 به راحتی عبور کرده و خود را برای دوران بهتر بازار آماده کنیم.

زنگنه معتقد است: وضعیت در سال 1395 برای کارخانه‌های فولادی کمی بحرانی‌تر خواهد بود، در نتیجه موضوعی که می‌تواند واحدهای تولیدی را در این شرایط نجات دهد، این است که از الان برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های لازم برای مقابله با وضعیتی که در سال 1395 خواهیم داشت، تدوین شوند.

وی توضیح داد: وضعیتی که در توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های لازم برای گسترش بازارهای صادراتی بوده، همچنین ایجاد مشارکت بین بنگاه‌های مختلف نیز می‌تواند توان صادراتی را افزایش دهد و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر و کیفی موضوعی است که می‌تواند به بنگاه‌های دارای این توان کمک کند تا در سال 1395 زمینه‌ای برای عبور از شرایط بحرانی برایشان فراهم شود.

وی درباره میزان فروش فولاد اکسین در 10 ماهه سال 1394 نیز اظهار کرد: سال 1394 در عمل نسبت به سال قبل ما شاهد افزایش بودجه تولید و فروش بودیم، موضوعی که توانست در 10 ماهه سال جاری محقق شود و بیش از 500 هزار تن محصول فولادی تولید و به فروش رسید و بالغ بر 105 درصد افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر را در سبد 1394 تا به امروز محقق کردیم.

زنگه درباره قرارداد فولاد اکسین با فولاد مبارکه نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه فولاد مبارکه توانمندی بالایی در زمینه تولید محصولات با ارزش افزوده بالا داشته و تجربیات فراوانی در تولید محصولات مخصوص وزارت نفت در اختیار دارد،‌ تفاهم‌نامه‌ای یک ساله فی‌مابین فولاد مبارکه و فولاد اکسین برای تولید اسلب در فولاد مبارکه و تولید ورق از این اسلب در فولاد اکسین برای محصولات API مخصوص وزارت نفت به امضاء رسید. امیدوار هستیم این مشارکتی که با فولاد مبارکه ایجاد شده است بتواند به هر دو مجموعه کمک کند.

وی با اشاره به برنامه فولاد اکسین در سال 1395 در حوزه فروش بیان کرد: فولاد اکسین سیاست‌ها و برنامه‌های خود را برای سال 1395 روی گسترش حداکثری محصولات با ارزش افزوده بالا متمرکز کرده است، موضوعی که می‌تواند ما را از بحران ایجاد شده نجات دهد. از سوی دیگر فولاد اکسین روی تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و تولید محصولات موردنیاز وزارت نفت و تولید ورق‌های لوله‌سازی و API تمرکز ویژه داشته و امیدوار هستیم در سال جدید افزایش قابل توجهی در تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر داشته باشیم و بتوانیم از شرایط بحرانی سال آینده به آسانی عبور کنیم.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا