در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بررسی شد:

فرصت‌های همکاری ایران و فنلاند در حوزه زمین‌شناسی و معدن+عکس

فرصت‌های همکاری ایران و فنلاند در حوزه زمین‌شناسی و معدن+عکس

گروه اكتشاف و زمين شناسي - کیمو تیلیکاینن وزیر محیط زیست و کشاورزی جمهوری فنلاند، هاری کمراینن سفیر و فلیپ اشمیت رییس سازمان زمین‌شناسی به همراه جمعی از فعالان بخش محیط‌زیست و زمین‌شناسی این کشور ضمن حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از نزدیک با فعالیت‌های جاری در این مجموعه آشنا شدند و به بحث و بررسی پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک دوطرف در بخش علوم‎‌زمین پرداختند.

به گزارش ماین نیوز، دو طرف ضمن بررسی توانمندی‌های موجود، نسبت به تعمیق روابط در بخش های مختلف علوم زمین و اکتشاف مواد معدنی و همکاری سه جانبه به‌منظور آموزش سطح علمی و فنی کارشناسان کشور افغانستان تاکید کردند.

گفتنی‌ست، این هیات که چندی پیش به منظور حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست به ایران سفر کردند، موفق به امضای نخستین سند رسمی همکاری محیط زیستی دوجانبه بین دو کشور شدند.

شایان ذکر است، دوطرف در حال بررسی محورهای همکاری فیمابین به منظور توسعه زمینه‌های مناسبات زمین‌شناسی ایران و فنلاند و تنظیم تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در زمینه‌های یاد شده هستند که امید می‌رود این گفتگوهای تخصصی، همکاری و تبادل تجربیات سازمان‌های ذی‌ربط در دو کشور را نیز تسهیل کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا