حمایت دولت از خودروسازی نمی‌تواند دائمی باشد

حمایت دولت از خودروسازی نمی‌تواند دائمی باشد

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گفت، حمایت دولت از صنعت خودروسازی در ایران نمی‌تواند دائمی باشد و "حمایت بی‌حد و ...

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گفت، حمایت دولت از صنعت خودروسازی در ایران نمی‌تواند دائمی باشد و "حمایت بی‌حد و حصر یعنی خارج کردن یک صنعت از رقابت جهان که این خروج از رقابت پایین آمدن کیفیت و بالا بردن قیمت را به همراه دارد".

به گزارش ایران جیب، دکتر روحانی در همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت : "از جمله این حمایت‌ها ممنوعیت واردات و در بعضی موارد تعرفه‌های سنگین بوده است، اما این حمایت دولت نمی‌تواند دائمی باشد. حمایت دولت از یک صنعت در برابر صنعت‌های بیرون کشور دورانی دارد که نمی‌تواند نامحدود باشد.برای ما مهم این است که صنعت ما باید از کیفیت لازم و قدرت رقابت برخوردار باشد."

به گفته دکتر روحانی سیاست دولت یازدهم آن است که صنعت خودرو خصوصی باشد.

او گفت: "دولت هیچ گاه مدیر خوبی در صنعت و از جمله در صنعت خودرو و در کل اقتصاد نخواهد بود."

دکتر روحانی با اشاره به مسئله محیط زیست که به گفته او جزو اصول مهم دولت است و رابطه‌اش با صنعت خودروسازی گفت که هر خودروی با هر کیفیتی؛ شدت آلایندگی و مصرف انرژی قابل قبول نیست.


cokvjvsr6mmpjhx9ven.jpg


حسن روحانی گفت که به خاطر محیط زیست هم نمی‌شود از خودرو گذشت و باید به تلفیقی رسید که هم صنعت خودرو بماند و هم آلودگی به حداقل برسد.


روحانی گفت برای رسیدن به این تلفیق دو راه وجود دارد:

"اول این که در داخل کشور منتظر بمانیم تا تحقیقات ما قدم به قدم ما را به نقطه‌ای برساند که در تولید موتور و بدنه خودرو به جایی برسیم که هم شدت انرژی و هم محیط زیست مساله‌ی حل شده‌ای باشد."

"راه میانبر دیگر این است که با شرکتهای خارجی مشارکت کنیم. ما می‌توانیم از تحقیق، ابتکار و جوان‌های خودمان استفاده کرده و در خودرو ملی و طراحی نو حرکت کنیم ضمن این که در صنعت خودرو با شرکتهای خودروساز مطرح جهانی نیز مشارکت داشته باشیم. به این ترتیب از لحاظ توانمندی فناوری، محیط زیست، شدت انرژی و امنیت جان مردم به نقطه مطلوب می‌رسیم."

خودروسازی در ایران از جمله صنایعی است که پس از برجام مورد توجه شرکت‌های خارجی قرار گرفته است.

شرکت پژو-سیتروئن اولین شرکت خودروسازی اروپایی بود که بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران برای بازگشت به این کشور قراردادی مشترک با ایران خودرو به ارزش 400 میلیون یورو امضا کرد. پیش از وضع تحریم‌های اتمی علیه ایران این شرکت در کنار رنو یکی از فعال‌ترین خودروسازان حاضر در ایران بود.

ایران با وجود آنکه صنعت خودروسازی گسترده‌ای دارد از مهمترین وارد کنندگان خودروهای خارجی در منطقه نیز محسوب می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا