روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

ادامه رونق معاملات آتی سکه با ثبت ۱۸هزار قرارداد

ادامه رونق معاملات آتی سکه با ثبت ۱۸هزار قرارداد

 حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۱۸هزار و ۵۰۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از دو هزار میلیارد و ۲۵میلیون ریال رسید که رشد ۱۰درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات روز یکشنبه ۱۶ هزار و ۶۹۶ قرارداد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای سکه و طلا دیروز (دوشنبه) در بازار تهران همزمان با افزایش ۱۲ دلاری قیمت اونس جهانی طلا در مسیر صعودی قرار گرفت.

بر این اساس بهای سکه در هر چهار سررسید بازار آتی با افزایش روبه رو شد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال یک میلیون و ۵ هزار تومان معامله شد که افزایش ۱/۲۴ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و ۳۵ هزار تومان به فروش رسید ورش ۱/۳۲ درصدی را به ثبت رساند.

سکه تحویل تیر ۹۵نیز با قیمت یک میلیون و ۶۹ هزار تومان معامله و افزایش ۰/۸۸ درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۹۹ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۹۹ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای یک میلیون و دو هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه ۱۰ هزار تومان رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۱۱، ۲۷۵ و ۱۸۶ هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه ۷ هزار تومان و ربع سکه دو هزار تومان بالا رفته اما سکه گرمی تغییری را تجربه نکرده است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با رشد ۵ تومانی ۳۴۷۲  تومان عرضه شد.

و اما در بازار جهانی قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت و تحت تاثیر آشفتگی در بازارهای بورس، در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهیانه در طی ۴ سال گذشته قرار گرفت.

در حالی که بعد از بروز آشفتگی در بازارهای بورس، سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستند، قیمت فلز زرد از ابتدای سال تاکنون ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دیروز هر اونس طلا در محدوده ۱۲۳۴ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا