ایران در زیمبابوه شترمرغ پرورش می‌دهد

ایران در زیمبابوه شترمرغ پرورش می‌دهد

وزیر توسعه بنگاه های کوچک و متوسط زیمبابوه گفت: یک سرمایه گذار ایرانی برای شراکت با یک مزرعه دار خرد زیمبابوه ای برای پرورش ۲۰۰۰ شترمرغ در این کشور ابراز علاقمندی کرده است.

به نقل از پایگاه خبری کرونیکل، یک سرمایه گذار ایرانی برای شراکت با یک مزرعه دار خرد زیمبابوه ای برای پرورش 2000 شترمرغ در این کشور ابراز علاقمندی کرده است.

سیتمبیسو نیونی، وزیر توسعه بنگاه های کوچک و متوسط و شرکت های تعاونی زیمبابوه این مطلب را در جریان یک کارگاه دام اعلام کرد. وی از کشاورزان این کشور خواست تا در پروژه هایی که دارای اهمیت اقتصادی قابل توجهی هستند، با سرمایه گذاران خارجی شریک شوند.

نیونی گفت: «اخیرا من در ایران بودم و با سرمایه گذاری دیدار داشتم که علاقمند به شراکت برای پرورش شترمرغ در زیمبابوه بود.» این سرمایه گذار گفته آماده وارد کردن حدود 2000 شترمرغ به این کشور است.

وی افزود: «به جای تمرکز صرف بر پرورش دام هایی نظیر گاو، بز و گوسفند، من از شما (مزرعه داران خرد و اشتراکی) می خواهم تا وارد چنین پروژه هایی شوند که دارای تاثیرات عظیم اقتصادی است.»

نیونی از کشاورزان خرد در ماتابله لند که علاقمند به شراکت با این سرمایه گذار ایرانی خواست تا با دفتر وی تماس بگیرند.

با توجه به اینکه گوشت و پر شترمرغ دارای ارزش تجاری است، کشاورزان خرد می توانند با سرمایه گذاری در پرورش شترمرغ ارزش افزوده ایجاد کنند.

«در گذشته، کشاورزان زیمبابوه ای سالانه حدود 30 هزار شترمرغ تولید می کردند، اما بخش عمده آن به دلیل تغییرات آب و هوایی متوقف شد.»

در حال حاضر، تعداد شترمرغ در زیمبابوه به شدت کاهش یافته و تنها تعداد معدودی از این پرنده در پارک های خصوصی حیات وحش نگهداری می شود.

انتهای پیام//263

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا