ضرورت ایجاد امنیت سرمایه گذاری خارجی در دوران پسابرجام/ چند نوع کشور در جذب سرمایه گذار وجود دارد؟

ضرورت ایجاد امنیت سرمایه گذاری خارجی در دوران پسابرجام/ چند نوع کشور در جذب سرمایه گذار وجود دارد؟

اقتصاد > بازرگانی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دوازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، بر ایجاد امنیت سرمایه گذاری در دوران پسابرجام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریال مستوفی در دوازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: «بایی وابستگی کشور به درآمد نفتی و نفت کمتر شود.»
وی افزود: «در دنیا، سه نوع کشور در جذب سرمایه گذاری وجود دارد. اولین گروه، کشورهایی هستند که فراتر از ظرفیت خود سرمایه گذار جذب کردند. گروه دوم، مطابق انتظار، جذب سرمایه گذار داشتند و آخرین گروه، کشورهایی هستند که پایین تر از ظرفیت خود سرمایه گذار جذب کردند که مناسفانه ایران از این نوع است.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: «ایران باید بتواند به درستی از پتانسیل های خود استفاده کند. با وجود پتانسیل های بالایی که ایران دارد، می تواند نتایج چشم گیری در حوزه اقتصاد داشته باشیم. البته مقدمات و پیش نیازهای این موضوع باید فراهم و تقویت شود.»

مستوفی عنوان کرد: «جذب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی برای حرکت و توسعه کشور و نیز ایجاد اشتغال نیاز است. در دوران پسابرجام ایجاد امنیت سرمایه گذاری خارجی بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه شود.»

وی خاطرنشان کرد: «استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل مشاوره های خارجی برای سرمایه گذاری، نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تنظیم سرمایه در بخش خصوصی برقرار شود.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا