پوسکو برای ساخت کارخانه فولاد با ایران توافقنامه امضا کرد

پوسکو برای ساخت کارخانه فولاد با ایران توافقنامه امضا کرد

غول فولادسازی کره جنوبی پوسکو (POSCO) از امضای توافق‌نامه مقدماتی برای کمک به ساخت یک کارخانه فولاد به ارزش 1.6 میلیارد دلار در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، انتظار می‌رود برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه برنامه‌ هسته‌ای تهران، بازار فولاد ایران را که بزرگ‌ترین بازار فولاد خاورمیانه است احیا کند و در همین راستا پوسکو در تلاش است در شرایطی که بازارهای دیگر دچار رکود شده اند از تقاضای رو به رشد در این کشور بهره برداری کند.

پوسکو در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت و شرکت‌های تابعه‌اش قصد دارند هشت درصد سهم در پروژه ساخت کارخانه فولاد به ظرفیت 1.6 میلیون تن با شرکت فولاد پارس کهن دیارپارسیان در شهر بندری چابهار داشته باشند.

این شرکت که ششمین تولید‌کننده بزرگ فولاد در جهان است قصد دارد از سال آینده این پروژه را کلنگ زنی کند و در سال 2019 تسهیلات تولید فولاد سرد نورد شده و فولاد گالوانیزه را اضافه کند.

ایران به منظور کاهش اتکا به واردات محصولات فولادی مانند ورق‌های خودرو قصد دارد تا سال 2025 تولید فولاد خود را به 55 میلیون تن افزایش دهد.

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات پوسکو، فولادسازان کره جنوبی پیش از وضع تحریم‌های غربی بیش از نیمی از بازار ایرانی را در اختیار داشتند.

در راستای این توافق پوسکو قصد دارد فناوری فینکس خود را که به عنوان یک فناوری دوستدار محیط زیست و مقرون به صرفه‌تر از روش‌های فولادسازی استاندارد توصیف می‌کند، به ایران منتقل کند.

شرکت مهندسی و ساخت‌وساز پوسکو که واحد ساخت‌وساز پوسکو است، در راستای این پروژه قصد دارد یک نیروگاه احداث کند که از گاز تولید این کارخانه فولاد استفاده می‌کند. همچنین این واحد ساخت‌وساز قصد دارد تسهیلات نمک‌زدایی برای تولید روزانه 60 هزار تن آب احداث کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا