رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد به شرط حل ۷ مشکل بخش خصوصی

تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد به شرط حل ۷ مشکل بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اعلام ۷ درخواست بخش خصوصی از دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در سال ۹۵، گفت: با عبور از این مسائل پیش‌بینی رشد اقتصادی ۴ تا ۵ درصدی در سال بعدی قابل وصول است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسعود خوانساری امروز در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در سال جاری اظهار کرد: امسال را با رکود آغاز کردیم و سال سختی را برای اقتصاد داشتیم، هرچند که  اجرایی شدن برجام و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی را شاهد بودیم.

وی افزود: موسسات بین‌المللی نیز برای ایران در سال آینده رشد اقتصادی 4 تا 5 درصدی را پیش بینی می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:  ایران آمادگی پذیرش سرمایه گذاری خارجی را دارد به طوری که این پتانسیل خود را با ورود هیئت های تجاری نشان داده است بنابراین از دولت تقاضا می شود با در نظرگرفتن اینکه سالانه باید تا سقف 50 میلیارد دلار سرمایه برای اقتصاد ایران جذب کنیم شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی را نیز مهیا کند.

خوانساری در ادامه یاد آورشد : با ادامه روند کاهش قیمت نفت، دولت قصد دارد منابع مالی خود را از مالیات تامین کند، بر این اساس، تقاضا می شود که فشار مالیاتی به بخش شفاف و تولیدی اقتصاد کشور  وارد نکند  و در عوض از بخش های غیرمولد و غیرشفاف اقتصاد ایران مالیات بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: از دولت خواسته می شود سال آینده  کوچک شود  و با توجه به اینکه نفت کاهش قیمت دارد، منابع لازم از تامین مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد ایران تامین کند.

خوانساری افزود: خواسته بعدی بخش خصوصی اصلاح نظام بانکی و بر هم زدن اقتصاد بانک محور ایران است. شفافیت و رفع فساد از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است زیرا شفافیت، پیش شرط توسعه است.

وی با اشاره به دیگر خواسته های بخش خصوصی برای رفع مشکلات پیش روی اقتصاد تصریح کرد: تسهیل فضای ورود سرمایه گذاران خارجی، واقعی کردن نرخ ارز و اصلاح نظام یارانه ای از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است.

مقام مسئول در بخش خصوصی کشور در پایان گفت: پیشنهادات بودجه ای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود و امیدواریم این اصلاحات بر روی بودجه سال آینده کشور اعمال شود.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا