توسط انتشارات بورس؛

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs) منتشر شد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs)  منتشر شد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs)، به معرفی ماهیت و انواع، ویژگی‌ها و استراتژی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله می‌پردازد.


نوپایی نسبی بازار سرمایه در ایران و فعالیت قابل‌توجه سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای در آن، تبیین هرچه بیشتر ادبیات و کارکرد صندوق‎های سرمایه‌گذاری را از اهمیت والایی برخوردار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs) به قلم حسین محسنی، با بیانی شیوا و ساده به تبیین ماهیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با بهره‌گیری از منابع به روز، متنوع و علمی می‌پردازد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs)، در پنج فصل به رشته تحریر درآمده است:

فصل نخست با عنوان "الفبای صندوق‌های سرمایه‎گذاری"، برداشتی از متون و بروشورهای سازمان و شرکت بورس است که با هدف آشنایی سرمایه‌گذاران مبتدی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوشته شده تا فضای کلی از این ابزار مالی مهم را در ذهن خواننده ترسیم نماید.

فصل دوم،"ماهیت و ویژگی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله"، ماهیت و ویژگی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله را در قالب پیشینه، مزایا و معایب، ساختار، ریسک، سرمایه‌پذیری و تمایز آن‎ها با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری تشریح می‌کند.

فصل سوم با عنوان "انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله"، انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در قالب صندوق‌های سهام، بادرآمد ثابت، بخشی، کالایی، بین‌المللی و ویژه به همراه نمونه‌های عینی موجود در جهان تشریح می‌شود.

فصل چهارم، "استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله"، به نقد و تحلیل استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مذکور می‌پردازد.

فصل پنجم با عنوان "ارزش‎‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله"، روش‌های ارزش‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله برای انواع مختلفی از آن‌ها تبیین می‌شود.

در پایان کتاب، پیوستی با نام "معرفی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بین‌المللی" آمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs) را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا پلاک 25 ـ تلفن:88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا