رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

برجام 2 در سال آینده اجرایی خواهد شد

برجام 2 در سال آینده اجرایی خواهد شد

رییس اتاق بازرگانی تهران به تشریح مهم‌ترین رخدادهای اقتصادی در سال 1394 پرداخت و پیشبینی کرد که سال آینده فضا برای ورود سرمایه به ایران به وجود بیاید و همچنین زمینه برای اجرایی شدن برجام 2 فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا،مسعود خوانساری در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در سال 1394 که امروز 11 اسفند در اتاق تهران برگزار شد گفت: سال 94 را با رکود آغاز کردیم اما توافق هسته ای نشان دهنده دور اندیشی بود و نقطه عطفی برای امسال بود.

وی افزود: انتخابات همراه با توافق هسته ای دو اتفاق مهم و مثبت در سال 94 بود. امیدواریم که نتیجه این موفقیت ها در سال آینده دیده شود و برجام 2 اجرایی شود.

خوانساری ادامه داد: پیش‌بینی های بین المللی رشد اقتصادی 4 تا 5 درصد را برای اقتصاد ایران در سال آینده نشان می دهد و کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که سال آینده سال رونق اقتصادی است.

رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: 140 هیاتی که در این مدت به ایران آمدند نشان می دهد که فضای سرمایه گذاری در ایران فراهم است.

وی اضافه کرد: اتفاق مهم دیگر در سال 94 موضوع کنترل تورم بود اما برای سال آینده چند تقاضای دیگر از دولت وجود دارد. کوچک سازی دولت،اصلاح نظام بانکی،شفافیت و مبارزه با فساد،تقویت بخش خصوصی از طریق رقابتی کردن بازار،اصلاح نظام یارانه ای و تسهیل فضا برای ورود سرمایه گذاران خارجی از جمله این مطالبات است.

خوانساری همچنین تصریح کرد که با تشکیل مجلس اعتدال زمینه برای تحقق برجام 2 فراهم شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا