بسته بندی مناسب، ارزش افزوده کالا را چند برابر می کند

بسته بندی مناسب، ارزش افزوده کالا را چند برابر می کند

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی بسته بندی که به تازگی صورت گرفت، گفت: بسته بندی مناسب کالا می تواند ارزش افزوده را چند برابر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا محمدرضا سپهری روز دوشنبه در نشست تخصصی صنعت بسته بندی که در محل دانشگاه شریف بزرگزار شد، افزود: هم اکنون در جهانی زندگی می کنیم که قرن فرصت هاست و با توجه به نیازهای جدید، جهان در حال دگرگونی است.
وی تاکید کرد: ما جدا از جامعه جهانی نیستیم و برای اینکه سهمی در این بازار داشته باشیم باید خود را با معیارهای جدید تطبیق دهیم.
وی با اشاره به صنعت بسته بندی گفت: بسته بندی مدرن، هوشمند و سازوکار با محیط زیست، بحث امروز جامعه است؛ بهه همین دلیل نیازمند نهضت، تفکر، سرمایه گذاری و به کارگیری نیروی انسانی ناب هستیم تا بتوانیم تولید و بسته بندی مناسبی در بازار جهانی داشته باشیم.
سپهری به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی نیاز روز همه کشورهای جهان است و توسعه پایدار در دستور کار کشورها قرار دارد.
وی ادامه داد: در جامعه ای هستیم که خطرات زیادی را به لحاظ گوناگون حس می کنیم، قیمت نفت کاهش یافته و این مهم ما را به سمت اقتصاد درون زا و برون زا سوق می دهد.
به گفته وی، اقتصاد بدون نفت باید به صورت اصلاح مصرف و تولید دانش محور گام بردارد.
وی با طرح این پرسش که «چرا بعد از اجرای پنج برنامه توسعه در کشور نتوانسته ایم به جایگاه قابل توجه ای برسیم»، گفت: بسیاری از مشکلات ما به دلیل سومدیریت بوده است و امروز اقتصاد مقاومتی رویکرد مدیریت بهینه را پیگیری می کند.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار حاصل نمی شود بلکه نیازمند عمل و راهکار مناسب است.
سپهری با اشاره به تغییرات امیدوارنه ای که امروز برای جامعه ایران پس از برجام و انتخابات چند روزگذشته ایجاد شده است، گفت: باید تولیدات خود را برای عرضه جهانی ارتقا دهیم تا بتوانیم به جایگاه اصلی خود در بازار جهانی برسیم.
وی درباره جشنواره برترین های صنعت بسته بندی که خردادماه سال آینده برگزار می شود، گفت: ایران عضویت در سازمان تجارت جهانی و شانگهای را دنبال می کند و صنعت بسته بندی مناسب می تواند در عرضه کالای ایرانی به این بازارها سودمند باشد.
سپهری گفت: عزم مسئولان برای توسعه اقتصادی جدی است و برای این مهم از حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف اقتصادی حمایت می کند.
وی، معتقد است بسیاری از تولیدات کشور به دلیل نبود بسته بندی مناسب از بین می رود.
وی گفت: باید از تجارب کشورهای پیشرو در صنعت بسته بندی کمک بگیریم زیرا قرار نیست چرخ را خودمان تولید کنیم.
وی، کمک به صنعت بسته بندی را کمک به اقتصاد ملی دانست و گفت: در صورتی که بخواهیم در اقتصاد جهانی سهمی داشته باشیم باید با برنامه ریزی دقیق وارد عمل شویم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا