تمرکز ایران در همکاری های خودرویی «سرمایه گذاری مشترک و بلندمدت» است

تمرکز ایران در همکاری های خودرویی «سرمایه گذاری مشترک و بلندمدت» است

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: پیشینه صنعت خودرو در ایران به 60 سال گذشته برمی گردد و اکنون در همکاری های بین المللی خود در سرمایه گذاری مشترک و بلند مدت تمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا محمد خزایی روز دوشنبه در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو افزود: بعد از دوران تحریم ها افق جدیدی بین ایران و کشورهای صنعتی ایجاد شده که پیش بینی می کنیم در این شرایط همکاری های بین المللی بیش از پیش رشد کند.
وی افزود: برداشتن تحریم ها علیه ایران نه تنها درها را باز می کند بلکه فرصت های ویژه ای برای خودروسازان جهان ایجاد می کند که در داخل ایران بتوانند با صنایع خودروسازی ما همکاری داشته باشند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 17 میلیون خودرو در ایران در حال رفت و آمد است؛ می توان گفت به ازای هر پنج نفر یک خودرو در ایران وجود دارد که این، فرصت خوبی برای رشد صنعت خودروی کشورمان است.
وی ادامه داد: در عین حال این شرایط می تواند شبکه وسیع خدمات پس از فروش را در منطقه ایجاد کند؛ بخصوص که اکنون ایران نیاز به اشتغال بیشتری دارد.
معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر سرمایه گذاری های مشترک در زمینه خودرو گفت: باید گارانتی ها را بالا ببریم؛ آنچه در این شرایط برایمان اهمیت دارد ایجاد روابط بلندمدت با خودروسازان اصلی و تولیدکنندگان قطعات است.
وی تصریح کرد: هدف ما این است که تولید خودرو در کشور را به سه میلیون دستگاه در سال برسانیم. ضمن آنکه می توانیم محلی برای حمل و نقل محصولات باشیم.
همایش بین المللی صنعت خودروی ایران تاکنون در سه سال متوالی برگزار شده است؛ همایش نخست، آذرماه 92 با هدف معرفی صنعت خودروی ایران، همایش دوم در آذرماه پارسال با موضوع تبیین برنامه های صنعت خودرو و همایش امسال «رقابت پذیری و همکاری های بین المللی» مورد توجه قرار گرفته است.
در مراسم افتتاحیه سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران، چهار تفاهمنامه در حوزه های تولید خودرو، همکاری انجمن های قطعه سازی و همچنین همکاری های علمی به امضا رسید که سه مورد آن با کشورهای سوئد، ترکیه و هند است.
همچنین نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی ایران نیز عصر دیروز(یکشنبه) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

** تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری خارجی
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به حمایت های قانونی کشورمان از سرمایه گذاری خارجی گفت: بر اساس قانون، سرمایه گذاران خارجی می توانند از همه حمایت هایی دولت از سرمایه گذاران داخلی برخودار شوند.
وی اضافه کرد: در ایران تا 100 در صد سرمایه گذاری خارجی قابل انجام است و این سرمایه گذاری نیز تضمین می شود.؛ علاوه بر این شرکت هایی که در ایران ثبت شده اند می توانند مالکیت زمین داشته باشند و مدیران و خانواده سرمایه گذاران نیز تا سه سال می توانند در ایران اقامت خود را تمدید کنند.
معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: علاوه بر این سرمایه گذاران در مناطق ویژه اقتصادی ایران نیاز به اخذ ویزا ندارند و مشمول معافیت مالیاتی تا 20 سال می شوند.
وی همچنین از امضای موافقتنامه هایی برای انواع پوشش سرمایه گذاری خارجی خبر داد و گفت: تا بیش از این ایران با 60 کشور موافقتنامه های خود را امضا کرده بود و در چهار تا پنج ماه گذشته نیز با 13 کشور دیگر این موافقتنامه های امضا شده است. اکنون ایران با 73 کشور جهان موافقتنامه هایی برای انواع پوشش سرمایه گذاری خارجی امضا کرده است.
خزایی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران، سیاست های اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته است، افزود: این سیاست ها بر توسعه فعالیت بخش خصوصی و همچنین تولید با کیفیت بالا تمرکز دارد.
وی ادامه داد: فرصت های این بخش به همراه تلاش دولت و سیاست هایش، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک بلندمدت فراهم کرده است. با شرایطی که دولت فراهم کرده، اکنون موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا