ایران عضو 2سازمان جهانی صنعت بسته بندی شد

ایران عضو 2سازمان جهانی صنعت بسته بندی شد

تهران-ایرنا- دبیر جشنوار برترین ها در صنعت بسته بندی، ازعضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «افشین فخر» امروز(دوشنبه) در جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در دانشگاه صنعتی شریف، افزود: سازمان جهانی بسته بندی از نیم قرن پیش با سه هدف توسعه دانش، مهندسی و فن آوری بسته بندی، توسعه تجارت بین الملل و توسعه آموزش و پرورش در بسته بندی، در ژاپن تاسیس شد.
وی اظهار داشت: در مدت، سازمان جهانی بسته بندی توانسته به حلقه اتصال سازمان ها و تشکل های بسته بندی بیش از 50 کشور دنیا تبدیل شود و نقش سازنده ای در ترویج فرهنگ بسته بندی و تربیت نیروی انسانی کارآزموده در صنایع بسته بندی این کشورها ایفا کند.
به گفته وی، امروزه نام و نشان WPO در صنعت بسته بندی مترادف با کیفیتی ممتاز و استانداردی بی همتاست که موسسه ها و تشکل های بسته بندی در سراسر دنیا برای پیوستن به آن در رقابتی سخت از یکدیگر پیشی می گیرند.
این کارشناس گفت: در طول سال های متمادی، به دلیل فقدان تشکلی جامع در صنایع بسته بندی ایران، ایجاد ارتباطات بین المللی و استفاده از تجربیات و دانش دیگر کشورها در تدوین برنامه های راهبردی بسته بندی، از اهمیت کافی نزد متولیان برخوردار نبوده است.
وی افزود: از آنجا که بسته بندی هرگز اولویت اصلی صنایع مهم نبوده و صنعتی تجملی و غربی به حساب آمده، هر روز بیشتر در لاک خود فرو رفته و داخل مرزهای کشور اسیر شده است.
فخر ادامه داد: در طول سال های اخیر به ویژه پس از تحریم های اقتصادی و کاهش درآمدهای ارزی، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در اولویت قرار می گیرد و ضرورت نخست این توسعه یعنی صنعت بسته بندی، به کانون توجه متولیان، صادرکنندگان و دولت مردان تبدیل می شود.
دبیر جشنوار برترین ها در صنعت بسته بندی افزود: در این شرایط، انتقال دانش روز، ایجاد زیرساخت های لازم، تربیت نیروی انسانی و تجهیز واحدهای تولیدی و صادراتی به فن آوری های نوین بسته بندی، نیازهای انکارناپذیر در فرآیند توسعه صنعت بسته بندی است.
فخر اظهار داشت: بدیهی است یکی از مولفه های موثر برای موفقیت صنایع در دوران پساتحریم، توجه به صنایع بسته بندی است. هدف جشنواره برترین های صنعت بسته بندی، تسریع فرآیند توسعه این صنعت در کشور است.
وی تاکید کرد: با تدوین برنامه ای جامع برای نیل به توسعه و تعالی صنعت بسته بندی، تلاش های فراگیری صورت پذیرفت که خروجی این تلاش های سازمان یافته، عضویت در WPO و APF بود تا از طریق تعامل با این سازمان ها ضمن انتقال دانش و علم روز، بتوان از تجربیات تشکل ها، سازمان ها و موسسه های عضو سازمان جهانی بسته بندی از سراسر دنیا به بهترین شیوه بهره برداری کرد.
فخر با اشاره به برطرف ساختن ضعف های بزرگ صنعت بسته بندی ایران، گفت: فقدان دانش روز، کمبود افراد تحصیلکرده و کارآزموده در زمینه بسته بندی و محدود بودن صنعت بسته بندی در مرزهای کشور، با عضویت ایران در WPO و APF به شیوه ای شایسته و عملی برطرف می شود.
وی ادامه داد: دومین دوره جشنواره برترین های صنعت بسته بندی با ساختاری بسیار متفاوت از آن چه در جشنواره های داخلی به چشم می خورد، در بخش های متنوع در خردادماه 95 برگزار خواهد شد.
دبیر جشنوار برترین ها در صنعت بسته بندی اضافه کرد: این جشنواره بین المللی با حضور سازمان ها و تشکل های بسته بندی کشورهای منطقه ای و بین المللی، دروازه ای است به سوی تجارت فرامرزی و فرصت مغتنمی است برای طرح مسائل و معضلات و یافتن پاسخ های عملی و کاربردی تا با مشارکت و حضور موثر، از دنیای مدرن و فن آوری های نوین بسته بندی و ارتباط با سازمان های بسته بندی به بهترین شیوه بهره برداری کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا