قیمت نفت برنت افزایش و نفت آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت برنت افزایش و نفت آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت برنت به دنبال تقویت امیدها برای رسیدن بازار به کف قیمتی خود افزایش یافت و بشکه‌ای 35.43 دلار فروخته شد؛ نفت خام آمریکا به علت کاهش تعداد دکل‌های حفاری این کشور کاهش یافت و بشکه‌ای 32.71 دلار معامله شد.

 

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز، نخستین روز کاری بازارهای جهانی در این هفته، به دنبال تقویت امیدها برای رسیدن بازار به کف قیمتی خود، افزایش یافت و بر روند افزایشی هفته گذشته افزود.
البته تحلیلگران هشدار دادند که هنوز زمان می‌برد تا این فزونی عرضه بسیار عظیم در بازار تمام شود.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 33 سنت افزایش 35.43 دلار فروخته شد.
قیمت نفت برنت از 11 فوریه که برای نخستین بار به کمتر از 30 دلار افت کرد، حدود 17 درصد افزایش یافته است هرچند که این قیمت از 115 دلار در 20 ماه گذشته بسیار کمتر است.
قیمت نفت آمریکا 7 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 32.71 دلار معامله شد. قیمت نفت آمریکا از 11 فوریه حدود 27 درصد افزایش یافته است.
ریچارد گوری تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت: «هنوز ریسک‌های کاهشی بسیاری وجود دارد.. اما به نظر می‌رسد که بازار نفت خام آمریکا وضعیت بد را رد کرده است.»
تولیدکنندگان نفت آمریکا تعداد دکل‌های حفاری را برای دهمین هفته متوالی کاهش دادند و به کمترین میزان از دسامبر 2009 رساندند و تحلیلگر انتظار دارند که به یک کاهش تولید روزانه 600 هزار بشکه‌ای در سال جاری منجر شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا