بازار سنگ آهن در هفته گذشته

بازار سنگ آهن در هفته گذشته

فولاد نیوز: آخرین متوسط شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد موسسه پلاتس 51 دلار و 25 سنت و شاخص قیمت استیل ایندکس 50 دلار و 70 سنت هر تن سی اف آر شمال چین ثبت شده است که نسبت به هفته قبل به ترتیب 1.25 دلار و 1.4 دلار هر تن خشک رشد داشته است. این در حالیست که سه شنبه هفته قبل قیمت به 52 دلار و 10 سنت هم رسیده بود.

به گزارش«فولاد نیوز»، از پنجشنبه گذشته قیمت بیلت در بازار داخلی چین که شاخصی برای بررسی روند بازار فولاد است تا 8 دلار بهبود داشته به 291 دلار هر تن درب انبار رسید. ظاهرا علت رشد قیمت فولاد اخبار جدید در مورد قوانین زیست محیطی برای کاهش آلایندگی هوا بوده که انتظار می رود برخی کارخانه ها مجبور شوند خطوط تولید را تعطیل کنند. نگرانی از کاهش تولید فولاد در بازار چین قیمت بیلت را بالا کشید.
در هر حال تقاضا ناچیز است و ماندگاری این بهبود قیمت بعید به نظر می رسد. فعالیت ساخت و ساز در تابستان کم است و در جنوب و شرق چین باران های موسمی در راه است که تقاضای فولاد ساختمانی را کمتر خواهد کرد.
از طرفی غول های بزرگ معدنی دنیا همچنان از افزایش تولید صحبت می کنند از این رو بازار سنگ آهن همچنان تحت فشار باقی می ماند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا